Avatar billede Vahid Mester
21. oktober 2016 - 17:25 Der er 20 kommentarer

Problemer med Skærm driver

Hej alle sammen.

Jeg har lige købt en ASUS VG245H - 24" 1ms 75Hz Full-HD Gamer skærm.

Men det ser ikke ud til at mit Nvidia grafikkort kan finde dens driver osv. Heller ikke windows update.

Dvs. når jeg spiller spil, så lagger det meget, og dårlig kvalitet.

Når jeg forsøger at åbne Nvidia kontrol panel siger den:

"I øjeblikket benytter du ikke en skærm som er forbindet med Nvidia GPU"

Nogen som kender en løsning?

Jeg bruger windows 10, og har nvidia 1070 gafikkort mener jeg at det hedder.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. oktober 2016 - 18:10 #1
Der er ingen driver til din skærm: https://www.asus.com/Monitors/VG245H/HelpDesk_Download/
Så mon ikke du har en indstillinger der lige skal sparkes i den rigtige retning?
Når du siger det lagger.
Hvad siger din fps ?
Avatar billede Vahid Mester
21. oktober 2016 - 18:36 #2
Der bør der være nogen skærm drivere?

Hvordan ser jeg min fps?

Altså det virker som om at jeg slet ikke kan trække det spil, men det giver ikke mening da jeg har et super godt grafikkort. Så det bør ikke lagge.

Evt. Nogen råd til indstillinger ?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2016 - 18:39 #3
Enig i #1
Tjek opdaterings hastighed for dit grafik kort, samt opløsningen som kortet kører med. Det skal passe til det skærmen er anbefalet at køre med.
Opdateringshastighed for din skær, er 75 hz, og måske dit kort kører 60 hz.
Det er ikke optimalt.
Avatar billede Vahid Mester
21. oktober 2016 - 19:21 #4
Jeg kan slet ikke komme ind på Nvidia kontrolpanel, da jeg bare får overstående besked. Lige nu køre min skærm på Intel hd grafikken. Der har jeg skruet den på til 75, da den stod på 60. Men det gjord intet forskel.

Problemet er at jeg på en eller anden måde skal få min skærm til at køre over Nvidia grafikkortet, ved dog ikke hvordan.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. oktober 2016 - 19:47 #5
Og du har koblet selve kablet fra skærmen direkte til dit SUPER GRAFIKKORT ?
Og ikke til din onboard grafikkort ?
Avatar billede Vahid Mester
22. oktober 2016 - 11:48 #6
I første omgang havde jeg sat det i med HDMI og DVI adapter. Nu har jeg sat det i med den der "blå gammeldags" ledning :) kan ikke huske navnet. Men det gør ingen forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2016 - 11:55 #7
#6
Det hedder VGA og er analog udgang som ikke er så skarp som den digitale udgang (DVI og HDMI)
Men som @jakobdo spørger om er du sikker på du har brugt den rette port på computeren?
På bundkort kan være en eller flere grafik udgange fra start af. Du skal jo bruge den der sidder på pci porten ( nvidia 1070 gafikkort).
Avatar billede Vahid Mester
22. oktober 2016 - 12:14 #8
Ja det burde sidde rigtigt det hele. Den skærm som jeg havde sat på samme sted som denne, opdaterede driverne helt selv og det hele. Og det kørte med Nvidia GPU. Denne skærm er sat til præcis samme sted.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2016 - 12:23 #9
Der kan sagtens være Nvidia GPU på computeren uden du har grafik kort installeret i maskinen. Intels I modeller har nividia chip i processoren, og de er ikke beregnet til gaming. Derfor vi spørger om du har monteret det rette sted. Stik jeg viser her er dem der er på bundkortet:
https://positek.net/wp-content/uploads/2015/12/desktop-pc-cpu-backside-view-closeup.jpg
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. oktober 2016 - 12:40 #10
Prøv at tag et billede af dine tilslutningsmuligheder på bagsiden
Avatar billede Vahid Mester
22. oktober 2016 - 13:06 #11
Jeg kan tilsynladende ikke uploade billedet her. Men det sidder helt som på ovenstående billede.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2016 - 13:13 #12
Jamen så er det jo monteret på bundkortet og ikke på det eksterne kort du har monteret. På billedet her kan du se grafik kort der er monteret eksternt nederst på computeren:
http://www.bcot1.com/IMG_1822b.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2016 - 13:13 #13
Dette kort sidder helt for sig selv og er ikke fysisk en del af bundkortet, men sidder i en pci port
Avatar billede Vahid Mester
22. oktober 2016 - 13:25 #14
Har en af jer en Mail som jeg evt. kan sende billedet til?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. oktober 2016 - 14:38 #15
Prøv evt at slet din gamle grafik driver og genstart og hent nyeste og prøv så igen
Avatar billede Vahid Mester
22. oktober 2016 - 15:17 #16
Har lige gjord det, det hjalp desværre heller ikke :( Jeg takker fordi at i forsøger.

Må evt. ringe til Føniks (forhandleren) på mandag, og høre om de har en ide. har købt både pc og skærm af dem.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. oktober 2016 - 15:35 #17
Prøv dette:

Hent nyeste driver til grafik kort.
Hent og kør denne: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Genstart og installer driver.
Avatar billede Vahid Mester
22. oktober 2016 - 22:47 #18
Det hjalp desværre heller ikke :(

Siger stadig at skærmen ikke er forbundet med Nvidia GPU
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. oktober 2016 - 23:06 #19
Hvad er det der siger skærm og gpu ikke er forbundet?
Avatar billede Vahid Mester
22. oktober 2016 - 23:20 #20
Når jeg højre klikker på skrivebordet og forsøger at åbne Nvidia Kontrolpanel, kommer beskeden op.