Avatar billede FrkBirch Praktikant
05. november 2016 - 01:11 Der er 4 kommentarer

Copyright

Hej Computerworld :)
Jeg er grafiker. Før sommerferien lavede jeg eksamensprojekt om en kæmpe hjemmeside. Midt i sommerferien fik jeg talt med lederen af hjemmesiden. Denne leder sagde mundtligt til mig, at han ville ansætte mig sammen med hans Webudvikler til at redesigne sidens layout. I denne gode tro, sendte jeg ham alle mine noter om forbedringer af siden samt et forslag til weblayout af siden i en pdf.
Nu har han efter sommerferien faktisk brugt mit layout uden mit samtykke. Dette strider med ophavsret og copyrightregler.
Dette vil jeg dog gerne have oprigtigt bevis for. Da jeg har en bedste ven som arbejder for ham. De skal på weekend sammen, hvor jeg er inviteret med. Det ved denne webejer ikke. Overvejer lige hvordan jeg skal handle om det.
Derfor vil jeg gerne have kopieret siden til min computer som den er nu. Dette som en pdf, der gerne må indeholde dato eller måske html og css af nuværende side. Jeg ved ikke hvorvidt det kan lade sig gøre at kopiere en side til ens computer Som den er nu, men vil spørge om I har forslag til en ide?

Mvh. NB
Avatar billede FrkBirch Praktikant
05. november 2016 - 03:28 #1
Har fundet ud af det :)
05. november 2016 - 18:34 #2
HEJ,

Bare til din orientering:

HVIS DU KAN BEVISE (JURIDISK ), AT DET ER DIN HJEMMESIDEN SOM ER KOPIERET, KAN MED MED LOVEN I HÅNDEN FORLANGE AT HAN SLETTER DEN ELLER DE DELE AF SIN HJEMMESIDE DU MENER ER DIT COPYRIGHT.

Men Inden du (eventuelt) går så langt, et godt råd:

VÆR 100,0000000  procent sikker på det er dit koncept. !

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2016 - 01:52 #3
wget kan hente en komplet hjemmeside
Avatar billede FrkBirch Praktikant
06. november 2016 - 13:17 #4
Tak tak for svar :) Jeg tror heller ikke at jeg helt at jeg vil sige imod sådan en stor leder af en hjemmeside, hvor ham lederen, der har kopieret mit design, at han har gået imod copyrightlovene. Jeg er dog 100% sikker på at han har kopieret mit design!! Desværre tjener ham lederen 500.000 kr om måneden, derfor kan han ansætte så stærke advokater, at det vil blive umuligt at vinde, selvom jeg har ret stærke beviser mod ham. Jeg vil dog ikke kæmpe mod en så rig mand..

Alt i alt vil jeg overveje kraftigt, hvad skal siges og gøres. Han ved godt nu, at jeg kommer..

Wget, mange tak! Det kan ogsåbruges.

Så jeg har bevismaterialerne på flere beviser ;)