Avatar billede prox1 Forsker
01. maj 2024 - 03:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Drev bogstav som path

I en lille app jeg har skrevet i c#  bruger jeg en path
C:\Program Files\Mozilla Firefox
som argument i en metode.
I MSVS skrives denne path som
"C:\\Program Files\\Mozilla Firefox"
Det er helt fint og programmet virker, men hvordan angives selve disken C som en *path*
"C:\\" ville være forventet men det dur ikke. Med det som path-argument crasher min app i runtime.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2024 - 04:10 #1
"C:\\" virker OK.

Eller @"C:\".

Men forsøger du at skrive der? På nyere Windows kan det være et problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2024 - 12:16 #2
er det tjekket, at du ikke skærer drev-betegnelsen af lidt nede i koden, så du arbejder med en tom streng videre? Er den tom der, hvor programmet går ned, så skal den bare rettes til "\" i en linje lige før.
Avatar billede PAD-dataservice Juniormester
01. maj 2024 - 14:00 #3
Som udgangspunkt burde det virke, hvis du anvender dobbelt citationstegn " men som arne_v skriver så kan det være en god ide at sætte @ foran "C:\....", da det gennemtvinger \ 's betydning.

string mypath = @"C:\Program Files\Mozilla Firefox";
eller
string mypath = @"C:\Program Files\Mozilla Firefox\";
alt efter hvad du bruger den til efterfølgende
Avatar billede prox1 Forsker
01. maj 2024 - 20:39 #4
@arne_v
Jeg tror du har ret
Når jeg kører med @"C:\" så kører programmet længe, men jeg kommer dog ikke 'igennem' for jeg får en exception

UnauthorizedAccessException

Exception thrown: 'System.UnauthorizedAccessException' in System.Private.CoreLib.dll
An unhandled exception of type 'System.UnauthorizedAccessException' occurred in System.Private.CoreLib.dll
Access to the path 'C:\Program Files (x86)\IncrediBuild\FileCache' is denied.

...Hmmm
Her gik jeg rundt og troede at det var min computer
Men path -tror jeg.. fungerer. Det her exception meh, det er noget andet og ikke forbundet med path-problemet.
Tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2024 - 21:24 #5
Jeg undlader altid at installere IncrediBuild.

:-)