Avatar billede p_gaard Juniormester
18. november 2016 - 20:56 Der er 2 kommentarer

Går til home ved ctrl-f5

Hej,

Jeg sidder med et projekt som i backend består af asp .net mvc 5 og i frontend flux/react, spa applikation, hvilket er nyt for mig.

Jeg har problem med at der fra undersider hoppes til hovedside ved ctrl-f5. Brugerne har til tider brug for at kunne refreshe siden.

Er der nogen som kender til en løsning på dette problem?

Mvh

P_gaard
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2016 - 10:34 #1
Det lyder som om du ikke bruger en router. Det bør du.

Hvis du bare kører med den basale udgave af en SPA, hvor nye komponenter vises når du klikker på noget andet, så er det klart, hvis scriptet bliver startet forfra, som ved en opdatering af browseren, så havner du ved udgangspunktet, startsiden, fordi ingenting er blevet klikket på endnu.

I stedet skal du modificere URL'en for siden (f.eks. med history.pushState eller ved at bruge hash), og så udføre visning af underkomponenter ved bestemte URL'er, ikke ved klik.

Det er rimelig nemt at skrive en Javascript router selv, men der findes også masser af færdige. F.eks. er der noget der hedder React-router, nu du bruger React. Jeg har ingen erfaring med den, men den ser ud til at opfylde dit formål.
Avatar billede p_gaard Juniormester
19. november 2016 - 15:15 #2
Hej Slater,

Tak for dit svar. Jeg vil undersøge React-Router.

Mvh

p_gaard