Avatar billede Groendal71 Praktikant
30. november 2016 - 13:01 Der er 3 kommentarer

Nye ram

Jeg har de her to computere som jeg gerne vil opgraderer med nye ram ( max antal som MB kan klare )
De køre Core i7 Win10

HP MSI MS-7613 er til GAMES 16 GB Ram ?
Motherboard description HP
·        Manufacturer's motherboard name: MSI MS-7613
·        HP/Compaq name: Indio-UL8E
Memory upgrade information
·        Supports DDR3 DIMMs only
·        Dual channel memory architecture
·        Four DDR3 DIMM (240-pin) socket
·        PC3-10600 (DDR3-1333)
·        PC3-8500 (DDR3-1066)
·        Non-ECC memory only, unbuffered
·        Supports up to 16 GB on 64-bit PCs

Aspire M7721 alm brug/SPIL 12GB Ram ?

Memory ? Memory Type: DDR3 1066 ? Support single channel 64 bit mode with maximum memory size up to 12GB ? Support un-buffered DIMM (ICH10R) ? DIMM Slot: 6 ? Memory Max: 1GB to 12GB DDR3 memory technologies ? Capacity: Up to 2GB per DIMM with maximum memory size up to 12GB
Memory Combinations Slot Memory Total Memory Slot 1 1GB, 2GB 1GB ~2GB Slot 2 1GB, 2GB 1GB ~2GB Slot 3 1GB, 2GB 1GB ~2GB Slot 4 1GB, 2GB 1GB ~2GB Slot 5 1GB, 2GB 1GB ~2GB Slot 6 1GB, 2GB 1GB ~2GB Maximum System Memory Supported 1GB ~12GB System Memory Item Specification Memory slot number 6 slot Support Memory size per socket 1GB/2GB Support memory type DDR3 Support memory interface DDR3 1066MHz Support memory voltage 1.5V Support memory module package 240-pin DDR3 Support to parity check feature Yes Support to error correction code (ECC) feature No Memory module combinations You can install memory modules in any combination as long as they match the above specifications
Avatar billede cht22 Professor
30. november 2016 - 14:11 #1
Ja det er rigtigt i HP MSI MS-7613 kan der være 16 GB maks. størrelse på modulerne 4 GB

I Aspire M7721 kan der være 12 GB
Avatar billede Groendal71 Praktikant
30. november 2016 - 16:58 #2
Hej cht22
Ja jeg ved godt hvor mange ram hver maskine kan klare, men har du forslag til hvilken model ram jeg skal vælge til hver maskine, da jeg bliver lost inde på hjemmesiderne ???
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 07:59 #3
det er nemt: kig på bundkort manualen.
se hvad ram det understøtter, og vælg den som er hurtigst. (mhz angivelse)
så køb 16 GB af det, det er alt rigeligt.