Avatar billede totalpc Seniormester
23. januar 2017 - 16:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søg efter nummerisk værdi i gridview

Hej

Jeg har lavet en tekstboks hvor jeg kan søge i feltet navn i gridview. Det virker fint.
(KundeDB.DataSource as DataTable).DefaultView.RowFilter = ("Navn LIKE '{0}%'",textBox1.Text);

Men nu vil jeg også kunne søge i feltet Kontonr, som består af tal. Hvordan pokker laver jeg søgningen her?
Avatar billede keepy Seniormester
23. januar 2017 - 19:41 #1
string searchValue = textBox1.Text;
datagrid1.SelectionMode = DataGridViewSelectionMode.FullRowSelect;
    try
    {
        foreach (DataGridViewRow row in datagrid1.Rows)
        {
            if (row.Cells[2].Value.ToString().Equals(searchValue))
            {
                row.Selected = true;
                break;
            }
Avatar billede totalpc Seniormester
25. januar 2017 - 10:32 #2
string searchValue = textBox1.Text;
datagrid1.SelectionMode = DataGridViewSelectionMode.FullRowSelect;
    try
    {
        foreach (DataGridViewRow row in datagrid1.Rows)
        {
            if (row.Cells[2].Value.ToString().Equals(searchValue))
            {
                row.Selected = true;
                break;
            }

Jeg har forsøgt sådan her. Men der sker intet...
Avatar billede totalpc Seniormester
25. januar 2017 - 10:35 #3
Beklager...en copy/paste fejl. her er det jeg har forsøgt, men der sker absolut intet når jeg indtaster noget i feltet.

private void textBox2_TextChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            string searchValue = textBox2.Text;
            KundeDB.SelectionMode = DataGridViewSelectionMode.FullRowSelect;
            try
            {
                foreach (DataGridViewRow row in KundeDB.Rows)
                {
                    if (row.Cells[2].Value.ToString().Equals(searchValue))
                    { row.Selected = true;
                        break;
                    }

Avatar billede keepy Seniormester
26. januar 2017 - 07:59 #4
Det burde virke det jeg skrev.
Som metoden er nu skal du skrive præcis det samme som der står i dig datagrid for at den vil frem søge rækken.
if (row.Cells[2].Value.ToString().Equals(searchValue))

Hvis du ændre Equals til Contains, så skal det du skriver i søge feltet bare være repræsenteret i cell'en.
if (row.Cells[2].Value.ToString().Contains(searchValue))

Husk der er forskel på store og små bogstaver.

Søger du i den rigtige cell, hvor det du vil frem søge står???
Avatar billede totalpc Seniormester
26. januar 2017 - 10:01 #5
Tak det virker