Elselskaberne skyder ny fiber-krig i gang

Fiberudbyderen Waoo går mandag aggressivt til værks med landsdækkende tv-reklamer for at kapre kunder.

Artikel top billede

Anders B. Christjansen står i spidsen for elselskabernes fiberprojekt, Waoo.

På mandag går fiberselskabet Waoo i luften.

Det er en alliance bestående af 15 elselskaber, der står bag bredbåndsudbyderen, der skal udfordre TDC.

Hidtil har elselskaberne solgt deres fiber i hver deres område, men denne gang står de i samlet flok. Også på landsplan.

"Vi lancerer det med en national markedsføringskampagne på tv og på nettet," siger administrerende direktør Anders B. Christjansen fra Waoo.

Dog vil der stadig være et lokalt fokus også.

"Vores 15 partnere vil individuelt markedsføre og sælge i hver deres område. Det gør de med de styrker, som de har, fordi de kender lokalområderne rigtig godt," siger direktøren.

Waoo vil blandt andet tilbyde 30 megabit-fiberbredbånd til 269 kroner per måned inklusive telefoni. Derudover vil selskabet også slå på muligheden for triple play, hvor tv-pakken kommer oveni sammen med telefoni og internet.

Hvad er succeskriteriet?
Elselskaberne har hidtil brugt milliarder af kroner på at investere i fiberbredbånd, mens kundeoptaget har været mindre end forventet, da elbranchen satte gravearbejdet i gang.

Har I opstillet mål for, hvad der er succeskriteriet?

"Det har vi," siger Anders B. Christjansen.

Og hvad er det?

"Det vil jeg gerne holde for mig selv, men det er ambitiøst."

Hvornår vil I vurdere, om det er en succesfuld lancering?

"Man skulle meget gerne kunne evaluere på det hver dag, for det er jo sådan, at vi arbejder. Men ved slutningen af året har selvfølgelig et mål, som vi har aftalt med vores ejere, og som vi skal følge op på."

Waoo voksede sig større i juni, da selskabet købte konkurrenten Dansk Bredbånd.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse