Ny podcast:Risikerer strategisk dødvande - den finansielle sektor bør holde langt mere øje med Amazon

PBS kendte godt til nets.dk-ejer inden navneskift

Allerede i 2007 blev PBS advaret af Patent- og Varemærkestyrelsen om, at der fandtes en webdesigner, der benyttede navnet Nets.

Læs også:PBS kræver domæne af webdesigner efter navneskift

Allerede i 2007 blev PBS gjort opmærksom på, at der fandtes en virksomhed med navnet Nets Web Design V/Sten Kristian Axelsen registreret under Branche 722200, udvikling af kundespecifikt software og konsulentbistand i forbindelse med software.

Det skete i forbindelse med en ansøgning om at få registreret navnet Nets som varemærke, hvilket fremgår af offentlig tilgængelig korrespondance mellem PBS og Patent- og Varemærkestyrelsen.

Alligevel vælger PBS selv at registrere Nets som varemærke under selv samme kategori.

Nu har PBS i forbindelse med virksomhedens navneskifte til Nets så tilsyneladende indledt en krig mod webdesigneren Sten Kristian Axelsen, som er indehaver af den før omtalte enkeltmandsvirksomhed.

Han har nemlig et domænenavn, som PBS gerne vil have fingrene i.

Der er tale om domænenavnet Nets.dk, som har været registreret af Sten Kristian Axelsen siden 2000.

Men det afholder åbenbart ikke PBS fra at indlede en sag mod den lille erhvervsdrivende for at få ham til at afstå sin webadresse.

Ved hjælp af telefonopkald og breve fra advokater, har PBS nu meddelt Sten Kristian Akselsen, at virksomheden vil gå til Klagenævnet for Domænenavne med henblik på at tvinge domænenavnet ud af hænderne på ham.

PBS vil ikke kommentere verserende sag
Hos PBS fortæller presseansvarlig Michael Juul Rugaard, at virksomheden ikke ønsker at kommentere den verserende sag, fordi man ikke ønsker at påvirke klagenævnets afgørelse.

"I klagesagen har vi redegjort for, hvorfor vi mener at have ret til domænet. Vores hoveddomænenavn er www.nets.eu, og det tror vi hurtigt vil blive kendt, især da Europa bliver Nets' hjemmemarked. Men vi vil selvfølgelig gerne have overdraget nets.dk, og det er også derfor, vi har bedt klagenævnet se på sagen," forklarer han.

Han forklarer endvidere, at navnet var en af grundstenene til samarbejdet mellem PBS og BBS, da de to virksomheder etablerede et fælles selskab ved navn Nets i 2007.

"Selskabet havde fokus på håndtering af korttransaktioner. For os har det stor symbolværdi at navnet nu videreføres for hele koncernen," siger han.

Sagen er på vej i Domæneklagenævnet - hvis I taber, hvad vil I så gøre?

"Hvis den situation skulle opstå, tager vi stilling til det til den tid," siger Michael Juul Rugaard.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED-Data A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: Drift og dagligdag - effektive it-værktøjer

Du har nu (forhåbentligt) styr på virksomhedens dataflow i forhold til GDPR. På dette seminar bliver du præsenteret for en række af de mest effektive it-værktøjer til håndtering af persondata, så I lever op til GDPR: Inklusive varsling, samtykke, lagring, overblik, dokumentation og sletning.

21. februar 2019 | Læs mere


Få styr på det rigtige setup: Skal du vælge on prem eller cloud? Eller en kombination?

Mange virksomheder har i årevis opbevaret og håndteret deres data i egne datacentre, men med cloud computing er tingene for alvor i opbrud. På dette event bliver du klogere på de muligheder, som du har for at designe en hybrid cloud-infrastruktur, der kombinerer on-premise og forskellige cloud-former på bedst mulig måde for netop din forretning.

26. februar 2019 | Læs mere


Predictive business analytics - Brug AI og Machine learning til at forstå og forudsige dine kunders adfærd

Machine Learning og kunstig intelligens er ikke længere bare hype. Det er et værktøj, der for eksempel kan hjælpe dig med at give dine kunder individualiserede og relevante tilbud – og dermed øge både salg og kundetilfredshed. Data om dine kunder og deres adfærd er en uundværlig ressource i salgsarbejdet. Uden indsigt og kendskab til kunderne, er det en hovedløs jagt at skabe mersalg og styrke kundeloyaliteten. Machine Learning hjælper dig og dit salgspersonale med at bruge alle disse data og med meget stor sikkerhed at forudsige kundens næste køb.

27. februar 2019 | Læs mere






Premium
IBM brugte mere end et år på at charmere sig til Watson-aftale med Region Hovedstaden: Her er første del af beretningen om, hvordan det højtprofilerede samarbejde kollapsede på blot 17 måneder
Watson-trilogien - kapitel 1 af 3: I kulissen knoklede IBM i månedsvis på at lande den nu kollapsede Watson-aftale med Region Hovedstaden. Charmeoffensiven bød blandt andet på en fremvisning af Watsons evner i New York for regionens topfolk. En række aktindsigter, som Computerworld har fået, afdækker forløbet.
CIO
Tech fra Toppen: Det har CIO Mads Madsbjerg Hansen fra FLSmidth lært af flere års global it-konsolidering
Tech fra Toppen: Flere års arbejde har betydet en reduktion i antallet af it-systemer hos FLSmidth. Men processen har ikke været uden overraskelser. Hør hvad CIO Mads Madsbjerg Hansen har lært af den omfattende og globale proces.
Job & Karriere
Toke Kruse: Jeg spår, at humankapital i 2019 erstattes af it-kapital
I 2019 vil vi se en kæmpe udskiftning af ressourcer, hvorunder de menneskelige processer overtages af software, der gør os mennesker hurtigere og mere effektive. Betyder det store fyringsrunder? Måske.
White paper
Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder
En ny stor rapport viser, at 100% af de virksomheder i undersøgelsen, som ikke bruger EDI i dag, mener, at det vil være en fordel for deres forretning, hvis de benyttede EDI. Undersøgelsen er foretaget af Vanson Bourne på vegne af TrueCommerce, som er baseret på besvarelser fra 300 detail- og produktionsvirksomheder. Virksomheder inden for især detail og produktion oplever i dag et marked og en supply chain, som er i konstant udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til leveringstid, priser, produktudvalg, lagertilgængelighed, m.v., og der kommer hele tiden nye købskanaler til. Det kan være en udfordring for detail- og produktionsvirksomheder at holde sig på forkant med udviklingen, både når det drejer sig om at være til stede i de rette kanaler og - ikke mindst - den teknologi, som understøtter en mere effektiv supply chain. Hent hele rapporten helt gratis her.