Microsoft vil belønne Bing-brugere

Microsofts Cashback-service slog aldrig rigtig igennem, men virksomheden eksperimenterer stadig med måder at betale brugerne på, denne gang med et program der skal belønne folk for at søge på Bing.

Artikel top billede

Computerworld News Service: Tjenesten Bing Rewards tilbyder brugerne point ("credits") for at anvende søgemaskinen, og pointene kan så ombyttes til en række forskellige produkter.  

For at anvende tjenesten skal brugerne downloade Bing Bar og oprette en konto i Bing Reward-programmet ved hjælp af deres Windows Live ID.

Bing Bar vil så tilbyde forskellige metoder, hvormed brugerne kan tjene point, ligesom den holder styr på, hvor mange point hver bruger har optjent.

Man kan få point på flere forskellige måder, med udgangspunkt i de tilbud som popper op i Bing Bar. 

Man kan for eksempel få point ved at surfe på Bing, ved at vælge Bing som default søgeværktøj i browseren eller ved at afprøve nye Bing-funktioner.

Man får 250 point ved oprettelsen alene, og det er nok til at købe nogle af de billigste produkter i programmet. Bing Rewards tilbyder en lang række forskellige produkter, som for eksempel DVD'er, køkkentøj, gavekort til restauranter og digitalkameraer.

Brugerne kan desuden vælge at donere pointene til velgørende formål, og 100 point svarer i den forbindelse til en dollar. Pointene kan desuden ombyttes til Microsoft Point og bruges til indkøb af produkter til Xbox og Zune.

Preview kun i USA

Programmet findes indtil videre kun i USA, og Microsoft kalder det selv en "preview", selv om alle tilsyneladende kan tilmelde sig.

I juli valgte Microsoft at lukke ned for tjenesten Bing Cashback, som tilbød brugerne kontante belønninger, hvis de købte produkter efter at have søgt på dem via Bing.

Da Microsoft offentliggjorde afviklingen af Cashback, fortalte virksomheden, at tjenesten ikke havde fået den brede opbakning, som Microsoft havde håbet på.

Specielt Bill Gates har virket interesseret i ideen om at belønne brugere for at anvende Bing til søgninger.

Inden han trådte tilbage fra sin ledende rolle i virksomheden, talte han ofte om, hvordan man kunne give folk særlig grund til at anvende en søgemaskine frem for en anden.

Siden lanceringen sidste år har Bing langsomt men sikkert vundet markedsandele. I august i år var Bing, ifølge analysefirmaet Nielsen, vokset med 30 procent i forhold til året før, til en andel på 13,9 procent af markedet.

Oversat af Marie Dyekjær Eriksen

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil