Artikel top billede

Sådan så et punkt på 3's hjemmeside ud indtil onsdag omkring klokken 15.00.

Ups - 3 fanget i navnebommert efter strid med rivaler

Telia og TDC vildleder, når de kalder det for 4G, har det lydt fra konkurrenten 3. Men selskabet anvender selv 4G-navnet.

Læs også: 3 anklager: TDC og Telias 4G er det pure opspind.

"3 har vundet en 4G-licens".
 
Sådan stod der indtil onsdag eftermiddag på mobilselskabet 3's hjemmeside under et punkt, der hed "4G". 
 
4G-siden dukkede også op på 3's hjemmeside, når brugere klikkede på "Læs mere om LTE" under punktet "Netværk".
 
Det finurlige ved dette er, at 3 har tordnet imod Telia og TDC, fordi de to selskaber har brugt ordet 4G om en teknologi for mobilt bredbånd, der hedder LTE.
 
"TDC og Telia vil gerne kalde det her 4G, fordi de har tabt kampen om 3G. Derfor er der en logik i at starte et nyt våbenkapløb på 4G, så de kan nulstille, at de sov i timen, da 3G-toget kørte. Men LTE er 3G," kunne Computerworld-læserne onsdag se 3's kommunikationschef, Knud Løkke Rasmussen, citeret for.
 
3: Vi havde set det
Derfor kontaktede Computerworld onsdag 3 for at høre, hvorfor selskabet tordner imod 4G-navnet, når selskabet selv bruger det på sin hjemmeside.

Det skete via en mail, som skulle danne grundlaget for et interview.

Men blot få minutter senere hed punktet pludselig "LTE" i stedet for "4G" på mobilselskabets hjemmeside.
 
"Det absurde er, at vi opdagede det, inden du opdagede det, og vi var ved at ændre det, for der skal selvfølgelig ikke stå det, for vi mener det, som vi mener," fortæller kommunikationschef Knud Løkke Rasmussen, da Computerworld kontakter ham onsdag eftermiddag.
 
Men I mener ikke, at LTE er 4G, selvom det stod på hjemmesiden indtil for kort tid siden?
 
"Nej, det mener vi ikke, og vi har heller ikke ment det, mens jeg har været her (siden 1. august, red.)."
 
Hvorfor stod det så på hjemmesiden?
 
"Det ved jeg ikke, for det har stået der, før jeg startede her. Vi har snakket LTE og ikke 4G i den tid, jeg har været her." 
 
Kan du forstå, at nogle bliver forvirrede over, at I siger, at det ikke må hedde 4G, når det står på jeres hjemmeside?
 
"Det kan jeg godt forstå, og det er også derfor, at vi ændrer det. Der er mange, der har været forvirrede her, men vi har kigget på de standardbeskrivelser, der er, og vi har lyttet til det, der er sket i Norge med den norske forbrugerombudsmand, der har været inde over, og vi vælger at kalde teknologien det, som den hedder: Nemlig LTE. Vi kalder heller ikke HSPA+ (en hurtig mobilteknologi, red.) for 4G." 
 
Har sendt dokumentation
Computerworld kontaktede 3 per mail onsdag klokken 14.51, hvilket ifølge Knud Løkke Rasmussen skete, efter at de internt i 3 var blevet opmærksomme på 4G-navnet på hjemmesiden.
 
Han har som dokumentation videresendt en intern mail fra onsdag klokken 14.39, hvor problemet omkring 4G på hjemmesiden bliver vendt.
 
"Vi skal også ha' tilrettet denne side: http://www.3.dk/Om3/Organisation/4G/," står der i mailen sendt fra en 3-medarbejder.
 
Computerworld nåede at tage et skærmbillede af 3's hjemmeside, før den blev ændret. Se billedet i faktaboksen.

Læs også: 3 anklager: TDC og Telias 4G er det pure opspind.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere