Artikel top billede

Strand: Wimax-firma er mere værd i skrotpræmie

"Det er ikke jordens mest sexede virksomhed, og den er nok mere værd i skrotpræmie, end den er i levende live," siger John Strand om presset Wimax-selskab.

Læs også: Gæld på 216 milllioner: Dansk mobil-firma styrtbløder

Fremtiden ser sort ud for Wimax-firmaet ButlerNetworks, der lever på udenlandske investorers nåde efter årevis ørkenvandring i røde tal.

Det vurderer teleanalytiker John Strand fra Strand Consult.

"Jeg kender en del til ButlerNetworks, og selskabet har det meget svært. Det er et af de selskaber, som burde blive konsolideret ind i noget andet," siger John Strand.

"Det store spørgsmål er bare, hvem der vil købe selskaebt, og hvilken pris, man kan sælge dem til," siger John Strand.  
 
Få mulige købere
Feltet af købere er begrænset, vurderer John Strand.

"Svaret er nok, at der er få købere - Nianet, Telia, Telenor, Siminn, Cirque og nogle få andre - og prisen ligger nok langt under det, som der er smidt i ButlerNetworks," siger John Strand.

Han vurderer, at på trods af million-investeringer er virksomheden ikke en lækkerbisken for købere.

"De (ButlerNetworks, red.) har ikke gjort det godt, det er ikke jordens mest sexede virksomhed og den er nok mere værd i skrotpræmie, end den er levende," lyder det fra John Strand.

Læs også: Gæld på 216 milllioner: Dansk mobil-firma styrtbløder




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Keybalance A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere