Foto: Povl D. Rasmussen.

Onfone blev til M1 efter nedbrud

Fredag stod der pludselig M1 A/S på Onfones hjemmeside. Få forklaringen her.

Onfone-kunder må fredag formiddag have undret sig over, hvad der skete på Onfones hjemmeside.
 
Inde på www.onfone.dk var der i cirka halvanden time kun et billede af Onfones logo, mens hjemmesiden bar titlen "M1 A/S".
 
M1 er et mobilselskab, der ligesom Onfone er en del af TDC-koncernen.
 
Den mærkelige hjemmeside hænger ifølge Onfones administrerende direktør, Morten Strunge, sammen med den flytning af kunder, der i øjeblikket foregår fra Telenor til TDC's mobilnet. 
 
"Vi er i gang med at flytte alle vores kunder fra Telenor til TDC's net, og så var der en serverfejl," siger han om M1-titlen på Onfones hjemmeside.
 
"Det skulle være løst nu," fortæller han.

Tidligere havde Onfone lejet sig ind i Telenors netværk, men efter TDC købte Onfone i maj, har selskabet arbejdet på at flytte kunderne fra Telenor til TDC's net.  

Onfone er i gang med en større teknisk manøvre, hvor kunderne flyttes fra it-kundeplatformen udviklet af Telmore-stifter Frank Rasmussens MVNO Systems til en platform af samme type, som M1 kører med.

Morten Strunge antager, at det er derfor, at der pludselig stod "M1 A/S" på www.onfone.dk. Der er dog ikke tale om, at de to mobilselskaber kører på den samme platform, da Onfone har udviklet videre på M1's grundplatform.

Mobildirektøren pointerer, at platformen har været oppe at køre siden juli.

MVNO Systems, der udviklede Onfones oprindelige it-platform, blev i maj opkøbt af Telenor - dagen efter TDC's opkøb af Onfone.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer & Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Her er Microsofts planer med Windows for 2021: Pønser på fire nye versioner
Windows 10 vil udkomme i et væld af nye afskygninger i det kommende år. Få overblikket her.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan grundlægger du en datacenterstrategi
Covid-19 understregede behovet for at kunne administrere datacentret på afstand – og for at lade virksomhedens øvrige medarbejdere løse endnu flere opgaver hjemmefra. Det har givet en lang række erfaringer, som kan komme din organisation til gavn på jeres videre digitale rejse. Herunder om, hvordan man optimerer forbindelsen mellem applikationer og data – og om, hvordan man målrettet placerer specifikke workloads, hvor det giver den største forretningsmæssige værdi. Det kan du læse meget mere om i denne hvidbog.