TDC roser mobilkonkurrent: Onfone har levet op til vores plan

Trods meldinger om problemer med flytningen af Onfones kunder til TDC's net, så er processen forløbet som håbet, lyder det fra TDC.

Artikel top billede

Foto: Povl D. Rasmussen. (Foto: Povl D. Rasmussen)

Missionen lykkedes.
 
Nogenlunde sådan lyder budskabet fra TDC's koncerndirektør for privatforretningen, Anders Jensen, om flytningen af lidt over 200.000 Onfone-kunder fra Telenor til TDC's netværk.
 
TDC købte i maj Onfone, der havde lejet sig ind i Telenors mobilnetværk, for cirka 300 millioner kroner. Herefter skulle alle kunderne skifte SIM-kort, så de i stedet kunne koble sig på TDC's net.
 
Lavpriskonkurrenter til Onfone som Telenors CBB og 3's Oister har fortalt, at de har gaflet kunder fra Onfone i processen.
 
Men ifølge Anders Jensen har overflytningen ikke kostet dyrt i kunder.
 
"Vi har haft et stabilt indtag på linje med forventningerne," siger TDC-direktøren.

Han vil dog ikke komme med tal på nuværende tidspunkt.
 
Har ansat ekstra
Torsdag aflægger TDC sit første kvartalsregnskab, efter at processen med at flytte alle kunderne blev afsluttet sidst i september.

Analytikernes øjne er netop rettet mod, hvordan Onfone har klaret flytningen af kunder. 
 
Flytningen af de cirka 200.000 kunder har dog ikke været uproblematisk. Blandt andet blev nogle kunder takseret forkert.
 
"Der har været nogle få fejl undervejs, og når man porterer (flytter, red.) så mange kunder, så rammer det mange. Men vi har været meget hurtige til at løse problemerne, og vi har kompenseret kunderne fuldt ud, hvis der har været noget," siger Morten Strunge, der er stifter af Onfone samt administrerende direktør i selskabet.
 
For at imødegå problemerne ved skiftet har Onfone ansat 50 til 60 ekstra medarbejdere til at håndtere kundernes henvendelser.
 
"Det har altid været kunden først, så vi har set på, hvad der skal til for at sikre en god kundeoplevelse, og så er resten ellers lige meget. Kunden skal kunne komme igennem til os, når han ringer. Det har kostet nogle penge, men i det store billede har det været en fin forretning og været det hele værd. Vi har fortsat en høj kundetilfredshed," siger Morten Strunge.
 
60 ekstra medarbejdere betyder dog også, at omkostningerne i Onfone er steget, siden TDC købte selskabet.
 
"Det er trods alt en lille pris at betale," siger Anders Jensen.
 
Unik position 
Ifølge Anders Jensen var det ikke blot en kundebase, som TDC købte i maj.
 
"En kundebase i kraftig vækst er altid interessant, men kundebasen som sådan er vældig flygtig, hvis man ikke har styrke i varemærke og kundeoplevelse. Køber man kun en kundebase, så hviler den på en svag platform, men hos Onfone hviler den på en stærk platform, fordi Onfone har sat en position og agenda på markedet," forklarer TDC-chefen.
 
Onfone har kørt med et koncept, hvor alt er inkluderet i en pakke. Det vil sige nogle timers taletid, fri sms og mms og data. Konkurrenterne har lanceret lignende produkter, men Onfone har en unik position her, som var værd at betale for, mener Anders Jensen.
 
"Et koncept kan altid kopieres, men der kan altid kun være én, som var først med det," fortæller TDC-direktøren.

Onfone havde 206.000 kunder ved udgangen af juni. Det er det senest tilgængelige tal for kundebasen.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Formpipe Software A/S

Senior Product Manager

Københavnsområdet

KMD A/S

Customer Support Consultant

Københavnsområdet

Politiets Efterretningstjeneste

Datacentertekniker til PET

Københavnsområdet

Capgemini Danmark A/S

Open Application (Denmark)

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S