Artikel top billede

CSC's nye topchef: Jeg er en problemknuser

CSC Danmarks nye topchef har allerede udskiftet 10 ledende medarbejdere og medbragt sit eget internationale special-team.

"Jeg vil sige, at det er en unik udfordring."
 
Sådan siger CSC Danmarks nye administrerende direktør, John Walsh, om opgaven med at få styr på CSC Danmark.
 
Han har i sine 12 år hos CSC mange erfaringer med store udfordringer rundt omkring i verden, hvor han samlet set er stødt på stort set alle de udfordringer som CSC Danmark oplever i øjeblikket. 

Og han er fuldstændig klar over, hvilken rolle han skal spille.

"Jeg tager rundt i verden og løser problemer. Så jeg er lidt af en problemknuser for selskabet," siger John Walsh til Computerworld.

Amerikansk topledelse

Samtidig har den nye direktør fuld opbakning fra den amerikanske topledelse, der bad ham påtage sig opgaven.
 
"Med CSC's fulde styrke og støtte bag mig fra den globale koncerndirektør og bestyrelse, har vi det nødvendige fokus på at sikre, at firmaet får succes her," siger John Walsh.
 
Han fortæller, at han rapporterer direkte til den øverste ledelse i USA. 
  
Forud for hans officielle tiltrædelse i sidste uge har han taget et specialhold med, som i de sidste 60 dage har arbejdet intenst med problemløsning i Danmark.
 
Holdet, der primært består af specialister inden for teknologi, skal hjælpe med at rette op på kundernes mest presserende problemstillinger. 
 
Nyt ledelseshold 
Samtidig har John Walsh udskiftet omkring 10 medarbejdere i ledende stillinger. Simpelthen fordi han vil stille sit eget hold.
 
Den langsigtede strategi forventer han først er på plads om 60 dage.

Men allerede nu har han nået at holde møder med 120 ledende medarbejdere, som i workshops har arbejdet med at lokalisere firmaets udfordringer.
 
John Walsh, der som noget af det første holdt møder med fagforeninger og store kunder, fortæller, at Danmark og Norden er vigtige for firmaet.
 
"Vi skal gøre det, der er rigtigt for vores kunder, det er det vigtigste. Vi vil gøre vores firma til et sundt sted, der pulserer af liv, og som er et spændende sted at arbejde." 

Han fortæller, at målet vil være vækst.
 
Det kommer til at tage tid at nå hen, hvor han gerne vil, forklarer John Walsh.  

Men der er intet krav fra topledelsen i USA, om at målet skal være nået på et bestemt tidspunkt, fortæller den nye topchef.

Læs stort interview med John Walsh i morgen her på computerworld.dk.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere


Sådan styrker du din forsyningskæde gennem digitalisering

I dette webinar bygger CGI's eksperter bro mellem de overordnede, strategiske aspekter af den digitale værdikæde og mere konkret de nye muligheder, Intelligent Order Management til Microsoft Dynamics 365 FO byder på.

09. december 2021 | Læs mere