Apple-event på torsdag: Det kan du vente dig

Apple holder torsdag et større event i New York, og allerede nu er det sluppet ud, hvad temaet er.

Artikel top billede

Læs også:

Fire grunde til at vælge en e-bogslæser - og ikke en tablet

Torsdag i denne uge holder Apple et større event i New York, og ifølge flere medier er det nu allerede sluppet ud, hvad emnet bliver.

Og nej, det handler ikke om en ny iPad 3, men dermimod om et nyt software-tiltag fra Tim Cook-selskabet.

Ifølge Ars Technica vil Apple nemlig præsentere en ny platform til udvikling og design af digitale bøger.

Apple har allerede i et stykke tid haft sin egen iBookstore, hvor man kan købe e-bøger, og hvor forlag og forfattere selv kan uploade deres bøger.

Men nu vil Apple altså tilsyneladende et skridt videre i opgøret med de gammeldags papir-bøger.

Ars Technica mener at vide, at Apples nye produkt skal gøre det langt lettere at lave e-bøger med interaktivt indhold og herefter udgive dem til iPhone eller iPad.

Apple har allerede stor succes med at afsætte iPad til blandt andet undervisningssektoren, og i den forbindelse vil det naturligvis også give rigtig god mening at gøre det muligt for de digitale bøger at udnytte alle de muligheder, der er i en internetopkoblet multimedie-tablet som iPad.

Et andet argument for denne type ebogs-platform er også, at iPad'en dermed også på e-bogs-fronten vil kunne noget som de dedikerede e-bogs-læsere ikke kan.

E-bogs-læsere som Kindle mangler hele multimedie-delen, men har tilgengænd andre fordele - læs om dem her.

Nu afdøde Steve Jobs havde selv store forventninger til markedet for digitale bøger.

I biografien om Steve Jobs kommer det således frem, at han vurderede, at markedet potentielt ville kunne omsætte for mange milliarder kroner om året.

Læs også:

Fire grunde til at vælge en e-bogslæser - og ikke en tablet

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra FPT Software

    Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

    Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S