Artikel top billede

Tele-rådgiver om mobil-brok: Hvad har TDC gang i?

Telerådgivningsfirma undrer sig over TDC's nedsættelse af hastighed i forbindelse med ny SKI-aftale.

DTU er ikke den eneste kunde, der er utilfreds efter at have valgt TDC på SKI´s rammeaftale for mobiltelefoni, fordi teleselskabet har sat hastigheden ned.

Netplan er rådgiver for en stribe kunder, der har købt ind via den store aftale 02.08, der forventes at blive omsat for omkring 2,4 milliarder kroner på i alt.

"I samtlige af de opgaver, hvor Netplan har assisteret kunder i forbindelse med tildeling under SKI rammeaftale 02.08, er det sket i tæt dialog med TDC og den enkelte kundes account manager - i ingen af disse opgaver har den lave hastighed og tillæg for øget hastighed været nævnt," fortæller seniorkonsulent Jesper Haumann fra Netplan til Computerworld.

Uenigheden går således på, om kunderne fik oplyst hastighedsnedsættelsen, inden de sprang på den nye aftale. I hvert fald er telefonichefen hos DTU stærkt utilfreds, fordi han nu skal betale for tillægsydelser for at komme op på den tidligere hastighed.

Det kan du læse mere om her.

Fremgangsmåden hos TDC vækker da også undren hos Netplan.
 
"Anvendt praksis hidtil for erhvervskunder har været 'Best effort', hvilket vil sige at det enkelte mobilabonnement får adgang til den bedst mulige kapacitet, som forholdene tillader" forklarer Jesper Haumann.

Telenor gør det ikke

Faktisk peger han på, at en TDC-konkurrent ikke har gjort det samme.

"Jeg ved positivt, at Telenor ikke afviger dette princip i forbindelse med SKI-rammeaftalen og det vil overraske mig meget, hvis Telia gør det," udtaler Netplan-konsulenten.

Tilbage står imidlertid, at også Jesper Haumann som rådgiver for mange af de offentlige kunder, der har valgt TDC under det pågældende SKI-udbud, undrer sig.

"Jeg synes, at det er påfaldende, at den lave hastighed og ekstra betaling først kommer frem efter at stort set samtlige kunder har foretaget en tildeling," fortæller Jesper Haumann.

Læs reaktion fra TDC og SKI senere på Computerworld.dk




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2022: Digitalisering, sikkerhed og strategi

Hvordan bruger A.P. Møller - Mærsk cloud? Hvordan sikrer digitalisering at TV 2 kan konkurrere med streaming-tjenesterne? Og er din organisation klædt på til at håndtere et DDoS-angreb? Svarerne får du på Computerworld Summit 2022: En hel dag til dig der arbejder professionelt med it.

17. maj 2022 | Læs mere


Datadrevet forretning 2022: Sæt data på den strategiske dagsorden

Lær hvordan du tænker automatisering, data og digitalisering ind i dagligdagen, over for kunderne og hvordan du får skabt ny forretning.

31. maj 2022 | Læs mere


Sådan gør du din forsyningskæde mere robust

Vi sætter fokus på standardværktøjer og tillægsløsninger til Microsoft Dynamics 365 FO i produktionsvirksomheder, som vil planlægge og drive en effektiv supply chain.

31. maj 2022 | Læs mere






CIO
Årets CIO 2022: Nu skal Danmarks dygtigste CIO findes - er det dig? Eller kender du en, du vil indstille?