Artikel top billede

Telia-kunder ramt af stort mobil-nedbrud

Telias kunder har problemer med at sende og modtage mails.

Telias teknikere arbejder lige nu på højtryk for at løse de tekniske udfordringer, der skaber problemer for Telia-kunder.

Ifølge Telias kommunikationschef Mette Honoré har problemerne ramt 75 procent af Telias sites i Nordsjælland.  

Det kan ikke udelukkes, at kunder i andre dele af landet har været berørt, da omfanget endnu er uvist.

"Det var en gateway oppe i Nordsjælland, der skulle konfigureres. Den efterfølgende test var umiddelbart succesfuld, men så viste der sig alligevel at være problemer," fortæller Telias kommunikationschef Mette Honoré.

Ifølge en mail sendt ud fra Telia, kan kunderne opleve problemer med at:

- Benytte mobil-data

- Sende/modtage MMS´er

- Sende/modtage/ mails

- Benytte mobilt bredbånd

Ifølge Mette Honoré skulle datadelen dog være oppe at køre igen nu.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere