Dansk it-firma solgt til Finlands største Microsoft-hus

Det danske BI-konsulenthus Bridgeconsulting bliver overtaget af finsk it-kæmpe, der betaler et pænt millionbeløb for firmaet. "Ja, vi bliver da rige," lyder det fra dansk ejer.

Artikel top billede

Fusionen fejres. Peter Kyvsgaard (Partner BC), André Albrechtsen (Partner BC), Christian Andersen (Partner og adm. direktør BC), Sami Ensio (CEO og grundlægger Innofactor), Mads Rørdam (Partner og direktør, BC), Henrik Kure (Partner BC), Janne Martola (VP Innofactor).

Klokken 15 i dag orienteres de cirka 30 ansatte i det danske konsulenthus Bridgeconsulting om, at deres virksomhed fremover er på finske hænder.

Ledelsen i Bridgeconsulting har fået et tilbud, de ikke kunne sige nej til fra finnerne.

De fire stiftere og ejere med hver en fjerdedel af aktierne, lægger nu deres virksomhed i hænderne på Finlands største Microsoft-hus, fortæller Mads Rørdam, direktør for salg, marketing og forretningsudvikling i Bridgeconsulting.

Han må ikke oplyse salgsprisen, og med et nik til et to-ciftret millionbeløb har han da heller ikke sagt for meget.

Bliver I rige af det her?

"Det kommer an på, hvordan man ser på det. Men ja, det gør vi da. Vi har fået en god pris for virksomheden. Det er en god handel på begge sider af bordet," siger Mads Rørdam.

Der ligger ingen planer om organisatoriske ændringer i den nu dansk/finske virksomhed, og ledelsen fortsætter uændret med salgsdirektør Mads Rørdam, general manager Christian Andersen og Peter Kyvsgaard som konsulentdirektør.

Vækstplaner indfries

Bridgeconsulting har bestandigt været opsat på at blive større, men har savnet moment til at vokse.

Derfor er den finske overtagelse, der betyder, at Bridgeconsulting skifter navn til Innofactor, en kærkommen lejlighed til at øge væksten og forfølge ambitionen om at gøre virksomheden til stor dansk Microsoft it-virksomhed.

"Innofactor vil bruge os som brohoved til Danmark. Det er en fantastisk mulighed for os for at være med til at skabe en stor spiller på det danske marked, som dækker hele Microsoft-produktporteføljen," siger Mads Rørdam.

Innofactor beskæftiger godt 190 medarbejdere og omsætter for cirka 17 millioner euro. Innofactors erklærede strategiske mål er at udvide aktiviteten til nabolandene gennem fusioner og opkøb og prøve at blive den største leverandør af Microsoft-baserede løsninger i Skandinavien.

Derfor sagde danskerne ja

Folkene bag Bridgeconsulting har tidligere overvejet et købstilbud, men besluttede dengang at vente på det rigtige tilbud.

"Vi har bygget vores forretning op om business intelligence, nu skal vi i gang med CRM, og vi har brug for en større muskel for at kunne gå ind i et nyt marked. Vores kunder har gerne villet købe noget mere af os, men vi har været meget smal som virksomhed, og nu kommer vi med hele Innofactors produkt-pallette, hvor vi tidligere har måttet sige nej til opgaver, fordi vi ikke havde kapacitet til at løse dem."

God kemi

Hvordan passer finsk og dansk virksomhedskultur sammen?

"Der er rigtigt god kemi. Det har vi alle lagt vægt på, da det er den samme ledelse, der skal arbejde sammen om at udvikle et stort it-hus. Derfor har kemien mellem os spillet en vigtig rolle. Der er et godt match mellem os aldersmæssigt og ambitionsmæssigt. Vi står det samme sted i livet, kan man sige."

Fra Finland udtaler Sami Ensio, som er grundlægger og CEO i Innofactor, at han ser den danske virksomhed et perfect match for Innofactors forretningsaktiviteter.

"Sammen vil vi være i stand til at servicere vores internationale kunder hurtigere og bredere, ligesom vi vil arbejde på at udvide kundegrundlaget. Udvidelsen af vores løsningstilbud i de nordiske lande vil forbedre vores konkurrencedygtighed og støtte vores strategi for international vækst," mener Sami Ensio.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Netcompany A/S

    DevOps Engineer

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Erfaren leder til cyberdivisionen i Hvidovre

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S