Derfor er Google+ så vigtig for din søgeoptimering

Du bliver nødt til at komme på Google+, hvis du vil have succes med søgeoptimering. Læs her hvorfor.

Artikel top billede

Læs også:

Sådan kan du komme til tops i søgemaskinerne.

Sådan vil Google bremse overdreven søgeoptimering

Sådan får du 1,3 mia glade kineserne på dit website

Fremtidens SEO-trend ligger på sociale netværk, og her er det ikke Facebook, der er tale om.

"Jeg er helt ind i min sjæl overbevidst om, at Google+ er en så væsentlig magtfaktor i forhold til SEO, at jeg pisker, tigger og plager mine kunder om at komme i gang på den platform - hvilket flere af dem heldigvis også gør," siger Thomas Rosenstand, søgemaskinespecialist med 13 års erfaring. 

Du er nødt til at være der

Og det er også selv om Facebook har langt flere brugere i Danmark.

Google+ er kommet for at blive, og det bliver kun større, mener Thomas Rosenstand. 

"Det er meget muligt, at du ikke kan lide det, og at du synes, at Google er blevet for stor, og at du tænker: Åhh nej endnu et socialt netværk, og hvornår skal jeg dog få tid til at arbejde," siger Thomas Rosenstand.
 
Men jeg kan ikke sige det mere diplomatisk end på godt klingende jysk - det er ravende bedøvende ligegyldigt. Du er nødt til at være der. Punktum,". 

Derfor skal du på Google+

Og grunden, til at du skal på Google+, er egentlig meget simpel. 

Da flere og flere personer er logget ind på Googles tjenester, så tilpasses søgeresultaterne efter deres historik, men samtidig bliver det også tilpasset efter ens netværk i Google+. 

Derfor vil hjemmesiden komme højere op på Googles søgeresultater, hvis den på en eller anden måde er i berøring med en persons netværk.

Du vil samtidig også give et ekstra incitament til dine kunder om, at det lige præcis er din hjemmeside, de skal trykke på.

"Jeg sidder og kigger på 10 forskellige søgeresultater over virksomheder, og alle skriver 'we are the best in the world to forkromede mellemgas fordeler'. Hvis én af dem har en eller flere anbefalinger fra én i mit netværk, så er det da selvfølgelig dem, jeg tror på og ikke de ni andre," siger Thomas Rosenstand. 

Selvom han påpeger at Google+ er en meget central del af fremtidens SEO, så kan det heller gøre det alene. Du bliver nødt til at komme hele vejen rundt om SEO, hvis du vil have succes. 

Dem, der har forstået det, tager hele kagen

Men Thomas Rosenstand kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er for danske virksomheder at komme i gang på Google+.

"Det er sindssygt vigtigt, at danske webshops og internetvirksomheder forstår det her, og at uanset om det er i morgen eller om tre måneder, så er de med. For dem der har forstået det, de løber altså med hele kagen," siger Thomas Rosenstand.

Har du selv tips, tricks eller kritik af SEO, så er du velkommen til at skrive til os, eller liste dem op i kommentarfeltet nedenunder. 

Læs også:

Alt om SEO: Sådan kommer du hurtigt til tops i Google

Sådan vil Google bremse overdreven søgeoptimering

Sådan får du 1,3 mia glade kineserne på dit website

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Senior projektkonsulent til program Digital og Operativ Transformation

    Københavnsområdet

    Metroselskabet og Hovedstadens Letbane

    Data Engineer at Metroselskabet

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil