Derfor er Google+ så vigtig for din søgeoptimering

Du bliver nødt til at komme på Google+, hvis du vil have succes med søgeoptimering. Læs her hvorfor.

Artikel top billede

Læs også:

Sådan kan du komme til tops i søgemaskinerne.

Sådan vil Google bremse overdreven søgeoptimering

Sådan får du 1,3 mia glade kineserne på dit website

Fremtidens SEO-trend ligger på sociale netværk, og her er det ikke Facebook, der er tale om.

"Jeg er helt ind i min sjæl overbevidst om, at Google+ er en så væsentlig magtfaktor i forhold til SEO, at jeg pisker, tigger og plager mine kunder om at komme i gang på den platform - hvilket flere af dem heldigvis også gør," siger Thomas Rosenstand, søgemaskinespecialist med 13 års erfaring. 

Du er nødt til at være der

Og det er også selv om Facebook har langt flere brugere i Danmark.

Google+ er kommet for at blive, og det bliver kun større, mener Thomas Rosenstand. 

"Det er meget muligt, at du ikke kan lide det, og at du synes, at Google er blevet for stor, og at du tænker: Åhh nej endnu et socialt netværk, og hvornår skal jeg dog få tid til at arbejde," siger Thomas Rosenstand.
 
Men jeg kan ikke sige det mere diplomatisk end på godt klingende jysk - det er ravende bedøvende ligegyldigt. Du er nødt til at være der. Punktum,". 

Derfor skal du på Google+

Og grunden, til at du skal på Google+, er egentlig meget simpel. 

Da flere og flere personer er logget ind på Googles tjenester, så tilpasses søgeresultaterne efter deres historik, men samtidig bliver det også tilpasset efter ens netværk i Google+. 

Derfor vil hjemmesiden komme højere op på Googles søgeresultater, hvis den på en eller anden måde er i berøring med en persons netværk.

Du vil samtidig også give et ekstra incitament til dine kunder om, at det lige præcis er din hjemmeside, de skal trykke på.

"Jeg sidder og kigger på 10 forskellige søgeresultater over virksomheder, og alle skriver 'we are the best in the world to forkromede mellemgas fordeler'. Hvis én af dem har en eller flere anbefalinger fra én i mit netværk, så er det da selvfølgelig dem, jeg tror på og ikke de ni andre," siger Thomas Rosenstand. 

Selvom han påpeger at Google+ er en meget central del af fremtidens SEO, så kan det heller gøre det alene. Du bliver nødt til at komme hele vejen rundt om SEO, hvis du vil have succes. 

Dem, der har forstået det, tager hele kagen

Men Thomas Rosenstand kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er for danske virksomheder at komme i gang på Google+.

"Det er sindssygt vigtigt, at danske webshops og internetvirksomheder forstår det her, og at uanset om det er i morgen eller om tre måneder, så er de med. For dem der har forstået det, de løber altså med hele kagen," siger Thomas Rosenstand.

Har du selv tips, tricks eller kritik af SEO, så er du velkommen til at skrive til os, eller liste dem op i kommentarfeltet nedenunder. 

Læs også:

Alt om SEO: Sådan kommer du hurtigt til tops i Google

Sådan vil Google bremse overdreven søgeoptimering

Sådan får du 1,3 mia glade kineserne på dit website

Annonceindlæg fra DE-CIX

Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

Capgemini Danmark A/S

Presales Lead Cloud

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger en IT-supporterelev til Almegård Kaserne på Bornholm

Bornholm

Netcompany A/S

Test Consultant

Københavnsområdet

Shure Scandinavia A/S

Senior DevOps Developer

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S