Inde i maskinen podcast:Microsoft har store planer for Windows 10 efter sommeren

Artikel top billede

Microsoft forlænger server-support med halvandet år

Microsoft forlænger supporten til et af selskabets helt store systemer med halvandet år. Det er der en god grund til.

Microsoft forlænger supporten til Windows Server 2008 med halvandet år.

Det betyder, at afslutningen for Microsoft fulde support af Windows Server 2008 nu er blevet skubbet fra 9. juli 2013 til 15. januar 2015.

Ligeledes er den endelige termineringsdato for Windows Server 2008 - den dag, hvor Microsoft helt og aldeles lukker for enhver form for opdateringer - blevet udsat til 14. januar 2014.

Standard-procedurer

Microsoft meddeler, at forlængelsen af supporten ikke skyldes nogen ekstraordinære begivenheder, men alene bygger på standard-procedurer.

"Microsofts retningslinier sikrer minimum fem års mainstream support eller to års mainstream support efter efterfølgerens lancering - hvad der nu er længst tid," lyder det fra selskabet.

I de første fem års support udsender Microsoft gratis sikkerheds-patches og andre opdateringer.

Siden følge såkalft extended support, hvor selskabet alene udsender gratis sikkerhedsopdateringer, mens man kan købe sig til andre opdateringer.

Der er dog mulighed for at ændre disse principper, hvis et programs efterfølger lader vente på sig.

Microsoft regner Windows Server 2012 - der så dagens lys tidligere på måneden - for at være efterfølgeren til Windows Server 2008, selv om selskabet faktisk lancerede Windows Server 2008 R2 i slutningen af 2009.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Brand din forretning og skab nye leads med Microsoft Dynamics 365 til marketing

Vidste du, at Microsoft Dynamics også byder på stærk funktionalitet til marketingafdelingen? På kun 1 1/2 time inspirerer vi dig til, hvordan du kan bruge Dynamics 365 Marketing til at brande din forretning og skabe nye leads.

17. maj 2021 | Læs mere


Vælg den rigtige infrastruktur og it-arkitektur

Få indblik i, hvordan du kan sikre sammenhæng og overblik i et it-landksab, der konstant ændres. Dette kan blandt andet gøres med de rette strategisk og teknologiske vlag, så effektiviteten, stabiliteten og sikkerheden opretholdes. Den rigtige infrastruktur og it-arkitektur kan uden tvivl hjælpe dig med at skabe overblikket over dit it-landskab.

18. maj 2021 | Læs mere


Digital transformation og innovation: Inspiration til digitale succeshistorier

Kom ind bag facaden hos nogle af Danmarks bedste it-folk, og lær hvordan de arbejder med digital transformation og innovation. Du får muligheden for at høre, hvordan du kan bruge den nye teknologi til at få etableret det mest effektive udviklings- og innovationsmilø.

19. maj 2021 | Læs mere






CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
Eva Berneke stopper som topchef i KMD og flytter til Paris: Her er KMD's nye topchef
Efter syv år på posten som topchef for KMD forlader Eva Berneke selskabet. Nu flytter hun med familien til Paris, hvor hun vil fortsætte sit bestyrelsesarbejde. KMD har allerede afløser på plads.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.