Læs også:
Hvor svært kan det være?: Jyske Bank skifter it-platform på en weekend
Jyske Bank har i weekenden skiftet bankens egenudviklede it-systemer ud med en platform hos Bankdata, og i den forbindelse er der blevet flyttet læssevis af data mellem de to firmaer. Det kan du læse mere om her.
Jyske Bank lukkede butikken ned i fredags, og planen var, at alt skulle være klar senest mandag, både for bankens kunder og bankens ansatte.
Og forløbet er lykkedes ganske udmærket, fortæller Erik Qvirin Hansen, afdelingsdirektør i Jyske Bank.
"Vi havde lovet vores kunder at åbne netbanken søndag klokken 15, men vi var allerede klar klokken halv otte om morgenen, så den del gik ganske fornuftigt," fortæller han.
"Vi havde ingen blokerende fejl i vores it-systemer, og derfor åbnede vi vores bank som normalt i morges."
Strømsvigt kom på tværs
Alt er dog ikke på plads endnu.
"Selvfølgelig dukker der fejl op i takt med, at vores ansatte bruger systemet, men dem tager vi efterhånden, som de kommer," siger Erik Qvirin Hansen.
Har I slet ikke haft uventede problemer med konverteringen?
"Jo, det har vi. Ligegyldig hvor meget vi planlægger, vil der altid dukke nogle uventede ting op. Og det gjorde der naturligvis også i dette forløb."
"Der var eksempelvis en strømafbrydelse i morges klokken otte, der opstod i forbindelse med et motorvejsbyggeri, og det sendte vores systemet over på nødgeneratorerne, hvilket gjorde situationen lidt ekstra spændende i en kort periode."
"Men alt er på vej i den rigtige retning,"
Hjælp til både kunder og ansatte
Da der både er tale en en ny web-platform til kunderne og nye arbejdsgange for bankens ansatte, er der mobiliseret masser af ekstra folk til at hjælpe begge grupper.
"Vi har flere folk på vores supportlinjer, og desuden har vi cirka 330 personer, der i de næste 14 dage skal hjælpe bankens ansatte med at komme helt på plads i den nye struktur."
Der er mere end 1.000 processer, som berøres i forbindelse med konverteringen til det nye system.
"Vi er igennem 200 og mangler derfor stadig 800, hvilket betyder, at der vil være behov for ekstra hjælp i de kommende dage," lyder det fra Erik Qvirin Hansen.
Læs også:
Hvor svært kan det være?: Jyske Bank skifter it-platform på en weekend