Nordea på vej med ny mobilbank-app efter kritik

Kunderne kårer Nordeas mobilbank-app som den ringeste. En ny version af er på vej, lover chef.

Artikel top billede

Danskerne har i en undersøgelse kåret Nordea som den bank, der har den ringeste mobile platform, når kunderne skal i banken via deres smartphone eller tablet-pc.

Du kan se, hvilken bank, der har den bedste, her.

Computerworld konfronterer bundproppen i undersøgelsen med de bitre realiteter, og privatkundechefen i Danmark, Ken Adrian, kryber til korset og lover forbedring.

Hvad siger Nordea til resultatet af undersøgelsen?

"Vi er ikke glade for at se, vi kommer ud på denne måde. Nordea udviklede sin mobilbank for et par år siden til at ramme alle kunder og være tilgængelig via alle mobiltelefoner. Udviklingen går rigtig stærkt, kunderne bruger smartphones nu, og vi tager det selvfølgelig seriøst, når vores kunder giver udtryk for, at tilfredsheden ikke ligger på niveau med de øvrige banker," siger Ken Adrian.

Nordea er allerede gået i gang med at udvikle en anden version af virksomhedens mobilbank-løsning.

Der er en ny på vej

Hvad er der galt med den gamle?

"Den har sådan set alle de funktioner, vi kender fra vores konkurrenter. Muligvis endda flere. Og vores oplevelse med kunderne er, at det går hurtigt og smertefrit at overføre penge og bruge de funktionaliteter, der er. Men, som sagt, er den udviklet til alle telefoner, og mangler måske nogle af de features, som er rettet mod de nye smartphones. Det kigger vi på nu," siger Ken Adrian.

Han kan ikke sige, hvornår Nordea lancerer sin nye mobilbank-applikation.

"Vi arbejder på det, og vi prøver at tilpasse os, hvad der sker i markedet," siger han.

Nordea har omkring 100.000 kunder, der går i banken via nettet.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S