SAP: Her er vores nye koncept til cloud-integration

Se her, hvad du kommer til at betale for ny service fra SAP, der skal forbinde cloud og lokale apps.

Computerworld News Service: SAP har offentliggjort adskillige valgmuligheder og priser for en ny tilgang til integration af softwareleverandørens cloud-baserede og lokale applikationer.

Visse valgmuligheder er gratis, mens andre koster ekstra, beskrives det i en SAP-præsentation, der er tilgængelig på nettet.

Applikationsintegration er afgørende for både SAP og selskabets kunder.

Det gælder ikke mindst, når man tager i betragtning,  hvor entusiastisk selskabet har slået til lyd for hybride udrulninger, der beholder brugernes store investeringer i lokalt installeret enterprise resource planning- og human capital management-software, men samtidig tilføjer nye muligheder i form af cloud.

En ny integrations-service er nu tilgængelig som valgmulighed i forbindelse med SAP's Customer OnDemand, men vil senere blive tilgængelig også i forbindelse med andre applikationer heriblandt Travel OnDemand og BizX Talent Management.

Sidstnævnte kom på SAP's hænder i forbindelse med opkøbet af SuccessFactors.

7,5 procent
På nuværende tidspunkt koster den nye cloud-integration 7,5 procent af et Customer OnDemand-abonnement dog med en minimumspris på cirka 15.000 kroner.

Det forventes, at prisen for denne service i forbindelse med andre cloud-apps vil blive fastsat på en lignende måde

Den nye cloud-integrations-service vil fra andet halvår 2013 blive tilbudt selvstændigt.

SAP-kunder, som i forvejen har investeret i platformen NetWeaver Process Integration, behøver ikke den nye service og skal ikke betale ekstra for den. SAP har planer om at udgive integrations-udvidelser via sin app-butik til disse kunder.

SAP har desuden oprettet et certificerings-program til data-integrations-platforme fra tredjeparter såsom IBM's Cast Iron og Mulesoft til kunder, som gerne vil forbinde SAP's cloud-applikationer med systemer fra tredjeparter.

Herudover kan kunder, der har standardiseret på middleware, der ikke er fra SAP, bruge den nye service til at forbedre integrationen med cloud-applikationer fra SAP. Dette vil dog tage mere tid og blive dyrere i forhold til de foruddefinerede integrationer.

SuccessFactors Employee Central inkluderer på nuværende tidspunkt integrations-funktioner fra Dells software Boomi. Kunder, der anvender denne kombination, vil blive understøttet "til udløbet af deres abonnement."

"Boomi bør ikke køres i stilling til nye SAP-integrations-scenarier," da SAP i stedet vil udbygge dem med NetWeaver Process Integration og med den nye integrations-service, lyder et råd i præsentationen.

Oversat af Thomas Bøndergaard


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fremtidens It service management: Optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

22. november 2017 | Læs mere


GDPR - De sidste skridt frem mod fuld compliance

På denne konference vil du høre danske virksomheder fortælle om deres GDPR-projekter og deres udvikling, faldgruber og gevinster. Du vil også få præsenteret en række værktøjer - både proces- og it-værktøjer - der hjælpe dig med at nå det sidste stykke frem mod målet: At blive fuld compliant med de nye GDPR-regler inden 25. maj 2018.

07. december 2017 | Læs mere


Office 365 og Windows 10: Sådan udnytter du de nyeste værktøjer og funktioner

Office 365 har over de senere fem år vundet indpas i utallige danske virksomheder. Mange af disse er nu også i gang med at opgradere til Microsofts Windows 10. På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne med Office 365 og Windows.

12. december 2017 | Læs mere






CIO
Ekspert er ikke i tvivl: Det er nødvendigt at indføre helt nye KPI’er i virksomhederne
Interview: Mange virksomheder er nødt til at indføre helt nye KPI'er, der skal bruges til at måle og styre den digitale indsats. Gartners toprådgiver Peter Søndergaard forklarer, hvorfor det er nødvendigt - og hvordan du kommer i gang.
Comon
Test af Razer Phone: Hvem havde troet, at et gaming-brand ville lancere årets mobiloverraskelse?
Test: Razer har lanceret sin første smartphone, og mens det langt fra er en smartphone for alle, så indeholder den alligevel nogle innovative ideer, som vi kan lide.
Job & Karriere
Dansk it-virksomhed indførte fire-dages arbejdsuge: I dag er sygefraværet rekord-lavt og direktøren har tabt sig 13 kilo
Interview: Great Place To Work kategori-vinderen IIH Nordic har indført en fire-dages arbejdsuge og taget et opgør med forstyrrende storrums-kontorer og en frustrerende mailkultur. I dag er medarbejderne gladere end nogensinde før.
White paper
Sådan anvender du Microsofts Assessment og Planning Toolkit i dit it-miljø
Dette whitepaper gennemgår hvordan du anvender du Microsofts Assessment og Planning Toolkit i dit it-miljø og kommer med specifikke råd og konkret vejledning til anvendelsen.