Artikel top billede

TDC: Derfor sender vi Fullrate i haserne på 3 og Telia

Interview: TDC-ejede Fullrate går i hælene på rivalerne med fri tale-pakker. Men der er skam ikke tale om en priskrig, fortæller koncerndirektør Anders Jensen. Se her, hvad der så er tale om.

I midten af februar satte teleselskabet 3 gang i en ny fase i priskrigen på det danske marked ved at lancere pakker med fri tale.

Så fulgte Telia efter, og nu, i denne uge, lancerede det TDC-ejede lavprisselskab Fullrate ligeledes pakker med fri tale.

Det skete på trods af, at TDC sidste år fra officiel side trak sig ud af priskrigen med ordene om, at krigen var både ekstremt kortsigtet og skadelig.

Hvorfor er TDC i priskrig?

Computerworld har derfor spurgt TDC's koncerndirektør, Anders Jensen, hvordan de to ting harmonerer.

Hvorfor er I trådt ind i priskrigen igen?

"Jeg vil gerne undgå at kalde det en priskrig, og det er i øvrigt langt fra alle kunder, der har fordele ved de nye abonnementer," siger Anders Jensen fra TDC. 

"Men det er et prispunkt, som er kommet under pres, og vi er nødt til at reagere, når der sker noget på markedet. [/size]I forbindelse med vores strategiudspil sidste efterår gjorde vi det meget klart, at Fullrates opgave er at svare på prisudspil," fortsætter han. 

Anders Jensen lover samtidig, at hverken Telmore eller andre af TDC's brands kommer til at følge efter bevægelserne på markedet lige nu.

Det værste er overstået

Hvor bekymret er du over den seneste optrapning med 3's udspil?

"Priskrigen gennem det sidste halvandet år har overordnet set været meget destruktiv, men jeg tror, at vi har været igennem det værste. Fri tale er ikke det værste, der er sket, for tale bliver mindre og mindre værd, og derfor er jeg mindre bekymret for dette udspil," siger Anders Jensen og uddyber:

"Jeg mener, at det, der har været mest destruktivt, er den utrolige mængde data, der er havnet i forskellige typer af pakker. At data er vitalt for vor fremtid, tror jeg, at alle operatører kan blive enige om. Derfor er det utrolig vigtigt, at vi skaber værdi omkring mobil data."

Man har længe snakket om, at nogen før eller siden knækker nakken på den intense konkurrence. Hvordan ser det ud fra din stol?

"Jeg kan bare konstatere, at markedet fortsat er overetableret, og der findes i min optik et netværk for meget på det danske marked. Når man bygger infrastruktur, er det vitalt, at man kan tjene penge på det, så man kan fortsætte med at udbygge. Det bliver et problem, især i lyset af den eksplosion af mobil data, som vi kun lige har set starten på," siger TDC's koncerndirektør Anders Jensen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere