Syv videoer, der får os til at savne Steve Ballmer

Storsvedende, forpustet og selvironisk. Steve Ballmer har altid været interessant på en scene.

Artikel top billede

Selv om Steve Ballmer snart stopper som CEO i Microsoft, bliver han svær at glemme.

Men sin ufiltrerede, energiske stil har han efterladt sig et eftermæle, som ikke mindst holdes i live på YouTube.

Her har vi samlet syv videoer, der demonstrerer, hvordan mange vil huske den karismatiske Microsoft-direktør. 

Bedst kendt er Ballmers entusiasme, når han optrådte på Microsofts egne konferencer. Her hoppende til han forpuster sig selv.

Mantraet "I love this company" og "developers, developers" klistrer sig også til Ballmer. Apropos at klistre så er Ballmer kendt for at opildne sig selv i en sådan grad, at man skulle tro, han lige havde været en tur i fitness-lokalet.

Sjove sjæle har selvfølgelig ikke forpasset muligheden for remixe episoderne og lave en sang ud afdem. 

I selskab med Bill Gates har Steve Ballmer flere gange demonstreret, at han tør grine af sig selv.

For eksempel her hvor Gates og Ballmer i en musikvideo-parodi forsøger at reklame for Internet Explorer.

De to slog også pjalterne sammen i denne parodi på en gammel Saturday Night Live-sketch, der blev brugt til en Microsoft-konference i 90'erne.

At Ballmer ikke tager sig selv så højtideligt, var også tydeligt i videoen, hvor han på bedste TV Shop-maner forsøger at sælge Windows 1.0.

Videoen er en intern spøg, som mange gennem tiden har taget for gode varer.

Et andet legendarisk tv-klip med Steve Ballmer var, da han grinede ad den kommende iPhone og dømte den ude af erhvervslivet, fordi den jo ikke havde noget keyboard og derfor ikke kunne bruges til at skrive emails.
 

Kommentaren om iPhone har Ballmer måske fortrudt. En anden optaget episode, som han sikkert også kunne undvære, var æg-angrebet i Ungarn.

En utilfreds studerende anklagede Microsoft for at tjene for meget på sine produkter og kastede æg efter gæsten. Ballmer måtte lidt forskræmt skjule sig bag sin talerstol. Noget som resulterede i et spil, hvor man selv kunne kaste æg efter Ballmer.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Steffen Bendix Søjberg som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Rødekro. Han kommer fra en stilling som Systemadministr,og har været i branchen i mange år. Nyt job
Netip A/S har pr. 1. april 2026 ansat Claus Berg som Account Manager ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som Client Manager hos itm8. Nyt job

Claus Berg

Netip A/S

Pinksky ApS har pr. 1. maj 2026 ansat Dan Toft, 29 år,  som Rådgivende konsulent, Partner. Han skal især beskæftige sig med digitalisering med Microsoftplatformen. Han kommer fra en stilling som Microsoft 365 & SharePoint Specialist hos Evobis ApS. Han er uddannet datamatiker. Han har tidligere beskæftiget sig med Microsoft 365 og SharePoint udvikling. Nyt job

Dan Toft

Pinksky ApS

Elbek & Vejrup A/S har pr. 1. juni 2026 ansat Mikkel Bernt Buchvardt som AI Architect & Product Manager. Han skal især beskæftige sig med udviklingen af AI-Services og AI-Agenter i og omkring Business Central. Han kommer fra en stilling som Lead Data & Analytics hos IBM. Han er uddannet MSc. i softwareudvikling fra ITU. Han har tidligere beskæftiget sig med Data og BI hos KMD og Seges Innovation. Nyt job

Mikkel Bernt Buchvardt

Elbek & Vejrup A/S