YouSee ind i mobilkrig: Lader kunderne skrue op og ned for forbruget

TDC-ejede YouSee vil nu lade mobil-kunderne skrue op og ned for data og taletid.

Det TDC-ejede kabel-TV-selskab YouSee forsøger nu at gå nye veje for at fastholde mobilkundernes interesse. Det sker med et tilbud, hvor kunderne kan justere på fordelingen af taletid og data i deres mobilpakker. Det skriver dr.dk.

Ifølge YouSee bruger en dansk mobilkunde i gennemsnit to timers taletid og en gigabyte data månedligt på deres private mobilabonnement, men mange betaler for en langt større mobilpakke.

"I længden er det nok ikke en farbar vej at blive ved med at sælge folk langt mere, end de faktisk har brug for," siger Kasper Ørtvig, der er afdelingschef hos YouSee mobil, til dr.dk.

TDC købte i 2011 mobilrebellen Onfone, der havde startet en heftig priskrig. Kort før jul meddelte TDC dog, at Onfone-navnet skulle nedlægges, og selskabet i stedet skal leve videre under navnet YouSee mobil.

Billigere end en pizza
Teleanalytiker John Strand, Strand Consult, peger på, at mobilprodukter efterhånden er blevet så billige, at det ikke giver meget mening at sætte priserne længere ned.

"I dag er priserne kommet så langt ned, at det er billigere at have et mobilabonnement end at købe en stor pizza og en cola," siger John Strand.

Derfor må selskaberne gå nye veje, mener han.

"Konkurrencen på mobilmarkedet er benhård. Alle mobiludbydere prøver at finde på nye produkter til deres kunder, og nøgleordet for de fleste af dem er at gøre det mere simpelt - og let at kommunikere og markedsføre. YouSee har allerede lanceret bland-selv på bredbånd og TV, og det er kun naturligt også at gøre det på mobil," siger John Strand til dr.dk.

Læs også:

Sådan vil TDC bevare tronen i dansk tele-krig




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan gør IT bæredygtighed til en god forretning

Presset øges i disse år på virksomheder for at begrænse klimabelastningen. IT og teknologi spiller en nøglerolle i arbejdet, hvilket er emnet for denne konference. Her kan du blive klogere på, hvordan du aktivt arbejder for at kombinere effektiv og lønsom forretningsdrift med en effektiv bæredygtighedsindsats.

20. april 2021 | Læs mere


The Successful Journey to the Cloud

Cloud usage on enterprise level is growing rapidly and for good reason. With the flexibility and scalability offered by cloud, businesses and organizations can harness new technologies, increase resiliency and adapt to changing demands at an unprecedented level. In this webinar we address some of the important issues to consider when embarking on your cloud adoption journey.

21. april 2021 | Læs mere


IT Security 2021

Strategic IT Security 2021 will focus on the never-ending story about security and cyber-defense, and how you can defend your business and your customer’s data and information. Together with several leading experts and digital executives from all over the Nordic countries, this conference seeks to give you the best input to focus even more on cyber security in the future.

22. april 2021 | Læs mere






Computerworld
Sikkerhedshul i sundhed.dk gør det let at snyde med coronapas
Et hul i sikkerheden hos sundhed.dk åbner op for, at coronapas-ejere kan ændre på de svar, der står i passet. Men det er dokumentfalsk, advarer sundhed.dks direktør.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
White paper
Sådan rammer krisen virksomheder, medarbejdere og support
Alle ved, at COVID-19 har haft store konsekvenser for virksomheder, indkøbsmønstre og medarbejdere – men præcis hvilke? Seneste indblik fra Zendesk Benchmark kortlægger udvalgte effekter af pandemien på tværs af 23.000 virksomheder verden over.