YouSee ind i mobilkrig: Lader kunderne skrue op og ned for forbruget

TDC-ejede YouSee vil nu lade mobil-kunderne skrue op og ned for data og taletid.

Artikel top billede

Det TDC-ejede kabel-TV-selskab YouSee forsøger nu at gå nye veje for at fastholde mobilkundernes interesse. Det sker med et tilbud, hvor kunderne kan justere på fordelingen af taletid og data i deres mobilpakker. Det skriver dr.dk.

Ifølge YouSee bruger en dansk mobilkunde i gennemsnit to timers taletid og en gigabyte data månedligt på deres private mobilabonnement, men mange betaler for en langt større mobilpakke.

"I længden er det nok ikke en farbar vej at blive ved med at sælge folk langt mere, end de faktisk har brug for," siger Kasper Ørtvig, der er afdelingschef hos YouSee mobil, til dr.dk.

TDC købte i 2011 mobilrebellen Onfone, der havde startet en heftig priskrig. Kort før jul meddelte TDC dog, at Onfone-navnet skulle nedlægges, og selskabet i stedet skal leve videre under navnet YouSee mobil.

Billigere end en pizza

Teleanalytiker John Strand, Strand Consult, peger på, at mobilprodukter efterhånden er blevet så billige, at det ikke giver meget mening at sætte priserne længere ned.

"I dag er priserne kommet så langt ned, at det er billigere at have et mobilabonnement end at købe en stor pizza og en cola," siger John Strand.

Derfor må selskaberne gå nye veje, mener han.

"Konkurrencen på mobilmarkedet er benhård. Alle mobiludbydere prøver at finde på nye produkter til deres kunder, og nøgleordet for de fleste af dem er at gøre det mere simpelt - og let at kommunikere og markedsføre. YouSee har allerede lanceret bland-selv på bredbånd og TV, og det er kun naturligt også at gøre det på mobil," siger John Strand til dr.dk.

Læs også:

Sådan vil TDC bevare tronen i dansk tele-krig

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra FPT Software

    Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

    Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S