Artikel top billede

Hovsa: Fynsk borgmester fik mobilregning på 245.000 kroner

På blot én uge brugte Odenses borgmester sin mobil for 245.000 kroner under en ferietur i Tyrkiet.

Anker Boye (S), der er borgmester i Odense Kommune, har modtaget en kæmperegning på 245.057 kroner. Beløbet skulle være brugt under en ferie i Tyrkiet i sommeren 2011.

Det skriver Fyens Stiftstidende.

"Jeg er ærgerlig, ked af det og irriteret over, at Odense Kommune er kommet i den her situation. Jeg brugte min telefon på samme måde, som jeg altid gør," siger Anker Boye til avisen.

Ifølge borgmesteren tjekkede han mails, nyhedstjenester og besvarede opkald, som han altid har gjort. Det har han eksempelvis tidligere gjort i Tyskland og Spanien uden problemer. Derfor finder han også regningen helt ude af proportioner.

"Jeg kan garantere for, at den her," siger borgmesteren og tager en iPhone i hånden, "kommer ikke med, hvis jeg igen skal på ferie i Tyrkiet."

Odense Kommune savner dokumentation for regningen, som derfor ikke er betalt.

Tværtimod har kommunen sendt et erstatningskrav til TDC på 9,5 millioner kroner for fejl i adskillige sager mellem kommunen og teleselskabet.

Det krav har TDC valgt ikke at kommentere på over for Fyens Stiftstidende.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere