Næste mobility-bølge: Her er fem ting du skal satse på

Der er særligt fem områder, som du med fordel kan fokusere på, når din virksomhed skal udnytte de nye muligheder, man får med tablets og smartphones.

Se på det på denne måde: Du har nu bygget et fundament, men huset står der ikke endnu.

Fundamentet kan du se som alle de smartphones og tablets, du formentlig har investeret i til medarbejderne i virksomheden. Og af netværksinfrastrukturen og data-abonnementet hos operatøren.

Alt sammen er helt fint og de naturlige første investeringer i mobility, men det er ikke i sig selv noget, der revolutionerer din virksomhed ved at muliggøre effektiviseringer eller skabe nye forretningsområder.

Det er derimod det grundlæggende mobile fundament, som du nu skal i gang med at bygge videre på, så I kan udnytte mulighederne og komme med helt fremme på den næste mobile bølge.

Her taler vi ikke om, at medarbejderne skal have sat Exchange op på iPad'en, eller at kantine-menuen skal kunne hentes som en app. Vi taler om de store satsninger, der for alvor kan rykke noget. 

Baseret på samtaler med CIO'er, mobility-rådgivere og -leverandører er her et bud på fem områder, du med fordel kan fokusere på, hvis du ønsker at udnytte mobility endnu bedre.

Du kan i øvrigt høre meget mere om "The Mobile Wave" på en gratis Computerworld-konference i starten af juni - se mere her (begrænsede antal pladser).

1) Fremtidens kommunikation og samarbejde
Medarbejderne i virksomheden har tårnhøje forventninger, hvad angår nye måder at kommunikere på.

Sociale netværk er ikke længere noget, vi tænker så meget over - det er bare en integreret del af vores digitale hverdag, og ofte sker sker de sociale aktiviteter med udgangspunkt i de tablets og smartphones, som alligevel er tændt 24/7.

Det kan være deling af videoer og billeder, en gruppechat om en kommende fest, den hurtige statusopdatering eller noget helt fjerde.

Sådan er det i hvert fald for mange på privat-fronten, og derfor skal du måske stille dig selv spørgsmålet, hvordan den moderne måde at kommunikere og dele erfaringer og viden på kan udnyttes i din virksomhed.

Det kan være et spørgsmål om at udvide SharePoint-mulighederne på tablets, eller det kan være unified communications, der skal fokuseres på.

Én ting er i hvert fald sikkert: Dine medarbejdere er allerede et par skridt foran dig. Det ses eksempelvis ved, at sms'en efterhånden bliver kørt helt bag af dansen af nye, smarte apps med de sociale elementer integreret - læs mere om det her.

Artiklen fortsætter på næste side...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere


Er du klar til at rekruttere de attraktive it-talenter i 2021?

Hvad betyder aller mest for danske it-kandidater, og har corona været med til at skubbe til it-kandidaternes værdisæt? Det gennemgår vi på denne times webinar, hvor der naturligvis også vil være plads til spørgsmål og mulighed for videre dialog.

10. december 2020 | Læs mere






Computerworld
Bitcoinen nåede lige at kulminere igen – men så kom krakket
Der blev sat en ny rekord for bitcoinens værdi i år – men godt 24 timer efter blev der høvlet næsten 20.000 kroner af den.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.