Telmore-succes kan indlede ny mobilkrig

På tre uger har 10.000 takket ja til Telmores nye Telmore Play.

Artikel top billede

Telmores seneste udspil, Telmore Play, kan blive den gnist, der får en slumrende mobilkrig til at bryde ud i lys lue.

Sådan lyder vurderingen fra Morten Imsgard, senioranalytiker i Sydbank, i Jyllands-Posten.

På tre uger har det TDC-ejede Telmore har haft held til at få flere end 10.000 nye kunder til Telmore Play, skriver avisen.

"Det viser bare, at TDC og Telmore et eller andet sted har ramt et hul i markedet ved at flytte mobilkundernes fokus væk fra prisen og over på indholdet," siger Morten Imsgard.

Mens flere års mobilkrig har haft fokus på prisen, går Telmore nye veje ved at kræve 249 kr. om måneden for abonnementsløsningen Telmore Play.

Til gengæld inkluderer abonnementet både tele og data - og ikke mindst en bred vifte af indholdstjenester med bl.a. aviser, magasiner og bøger samt fri brug af streamingtjenesterne TV 2 Play og HBO Nordic.

"Vi kan se, at kunderne i stor stil tager alle tjenester i brug," siger Telmore-direktør Rasmus Busk til avisen. Han erkender, at han er overrasket over den store tilstrømning.

Selv om udspillet foreløbig synes at give konkurrenterne hovedpine, samtidig med at Telmore har haft held til at hæve prisen efter flere års konstant prisfald på mobilmarkedet, er der stor fare for, at Telmore bliver ramt af udspillet som en boomerang i mobilkrigen, lyder vurderingen.

"Fortsætter Telmores succes, risikerer man, at konkurrenterne går i panik og kører løs med nye prisfald simpelthen i afmagt over, at man her og nu ikke kan tilbyde tilsvarende indholdsløsninger," siger Morten Imsgard til Jyllands-Posten.

Læs også:

TDC i storoffensiv: Vil kapre mobil-kunder med disse tjenester

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig...

Infrastruktur | Hellerup

Sikker, compliant og suveræn AI supercomputer

Oplev den danske vej til sikker og suveræn AI. Computerworld viser, hvordan Danish Center for AI gør high-performance computing sikkert, compliant og made in Denmark. Se hvordan danske virksomheder accelererer AI uden at gå på kompromis med...

Digital transformation | København Ø

Analytics, BI og AI

Integrer data på tværs af systemer og skab en intelligent dataplatform. Lær hvordan du opfylder krav, styrker governance og udnytter AI til valide analyser. Få konkrete løsninger, der gør din data til forretningens stærkeste aktiv. Se programmet...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S