Telmore-succes kan indlede ny mobilkrig

På tre uger har 10.000 takket ja til Telmores nye Telmore Play.

Artikel top billede

Telmores seneste udspil, Telmore Play, kan blive den gnist, der får en slumrende mobilkrig til at bryde ud i lys lue.

Sådan lyder vurderingen fra Morten Imsgard, senioranalytiker i Sydbank, i Jyllands-Posten.

På tre uger har det TDC-ejede Telmore har haft held til at få flere end 10.000 nye kunder til Telmore Play, skriver avisen.

"Det viser bare, at TDC og Telmore et eller andet sted har ramt et hul i markedet ved at flytte mobilkundernes fokus væk fra prisen og over på indholdet," siger Morten Imsgard.

Mens flere års mobilkrig har haft fokus på prisen, går Telmore nye veje ved at kræve 249 kr. om måneden for abonnementsløsningen Telmore Play.

Til gengæld inkluderer abonnementet både tele og data - og ikke mindst en bred vifte af indholdstjenester med bl.a. aviser, magasiner og bøger samt fri brug af streamingtjenesterne TV 2 Play og HBO Nordic.

"Vi kan se, at kunderne i stor stil tager alle tjenester i brug," siger Telmore-direktør Rasmus Busk til avisen. Han erkender, at han er overrasket over den store tilstrømning.

Selv om udspillet foreløbig synes at give konkurrenterne hovedpine, samtidig med at Telmore har haft held til at hæve prisen efter flere års konstant prisfald på mobilmarkedet, er der stor fare for, at Telmore bliver ramt af udspillet som en boomerang i mobilkrigen, lyder vurderingen.

"Fortsætter Telmores succes, risikerer man, at konkurrenterne går i panik og kører løs med nye prisfald simpelthen i afmagt over, at man her og nu ikke kan tilbyde tilsvarende indholdsløsninger," siger Morten Imsgard til Jyllands-Posten.

Læs også:

TDC i storoffensiv: Vil kapre mobil-kunder med disse tjenester

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S