Popmusikeren Will.i.am lancerer eget smartwatch: "Vores ur er det første smukke Smartwatch"

Musikeren, produceren, iværksætteren og nu også hardwareproducenten Will.i.am lancerede onsdag sit eget smartwatch, som ifølge ham selv er det første smartwatch, som ikke er "urimeligt grimt."

Artikel top billede

Dreamforce 2014. San Francisco. Nyheden om at musikeren Will.i.am ville lancere et smartwatch til Salesforces årlige event Dreamforce vil nok få nogle til at rynke på næsten. "Hvorfor kommer en popmusiker som Will.i.am (tidligere medlem af Black Eyed Peas), med sit eget smartwatch?"

Svaret er enkelt: Alle de andre smartwatches er grimme, og har ikke et gram af "fashion" over sig.

Sådan forklarede Will.i.am det i hvert fald til lanceringen, hvor musikerens "Puls"-ur blev fremvist for første gang.

"Alle de andre på markedet kommer med deres ideer, men de mangler allesammen noget vigtigt: At det er et smukt produkt, som man har lyst til at have på. Et smykke skal være noget smukt, og det har jeg og mit hold skabt," forklarede Will.i.am under lanceringen.

Ikke et ur(!)

Uret er en cylinderrund armbånd med en kurvet skærm og en snapdragonprocessor inden i. Hvilken processor, eller hvor høj en kvalitet skærmen er, hørte vi ikke mere om, men uret er langt mere end et ur, ifølge Will.i.am. Ja faktisk er det slet ikke et ur.

"Det er ikke et ur. Det er noget langt større. Det er en designperle, som ikke er set før på markedet, og noget som alle vil kunne gå med," sagde Will.i.am. 

Puls kommer med plads til et simkort og åbner altså op for samme mulighed som Samsungs Gear S har, hvor armbåndet/uret kan bruges som en fuldt funtionel telefon. 

Puls kører sit eget system, som der endnu ikke kom mere information på, men der er allerede lavet en stor række apps til, og Salesforces også er klar til at lave apps til. Salesforces CEO, Marc Benioff er privat gode venner med Will.i.am.

Tøj med indbygget batteri

Ved lanceringen kom der endnu ingen lanceringsdato eller priser, men både amerikanske AT&T og britiske O2 (teleselskaber), blev præsenteret som partnere. Ifølge en hollandsk journalist, som efterfølgende fik mulighed for at snakke med Will.i.am, så er et europæisk marked ud over Storbritannien målet, og prisen vil være placeret imellem nutidens smartwatches og en smartphone, hvilket kan være alt mellem 1.500 til 4.000 kroner. 

Ud over selve Puls præsenterede Will.i.am også "resten".

"Alle smartwatchproducenterne tænker kun på uret, men som alt mode, så skal det hele passe sammen. Hvad med resten? Det har vi tænkt på selvfølgelig," sagde Will.i.am.

"Resten" blev præsenteret som blandt andet en jakke med indbygget batteri til to-tre dages ektra batterilevetid til Puls, som blev overført blot ved at jakken rører ved uret - altså trådløs opladning. 

Der blev også præsenteret sko, som viser din vægt i realtid og en taske som har indbygget batteri og højtalere. 

Hvorvidt uret kan overleve en verden, som i øjeblikket styres af Samsung med deres Gear-ure, er endnu uvist. Også Google er på vej ind med Android Wear, og selv Apple kommer med Apple Watch i 2015 , men det er absolut rart at se noget nytænkning i designet på markedet. 

Læs også:

Nyt smartwatch fra Samsung fungerer uden telefon

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Sikkerhed | København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    20. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger chef for Lokal It - Region Øst

    Region Sjælland

    Viborg Kommune

    Informationssikkerhedskonsulent

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job