Artikel top billede

Podio-folk stifter nyt startup, og får millioninvestering

De tidligere Podio-folk Phillip Chambers, Kasper Hulthin og Christian Holm samt Dan Rogers fra Songkick er teamet bag en ny startup, der skal hjælpe ledere med at forstå den væsentligste drivkraft i deres virksomhed - de ansatte.

Vi kender alle de gængse medarbejderundersøgelser, der kan hjælpe CEO's med at finde ud af, hvad deres ansatte mener om arbejdsmiljøet. Nu vil en ny startup ved navn Peakon tage disse undersøgelser skridtet videre og tilbyde hyppigere, databaseret indsigt i medarbejdernes engagement, som kan bruges til at forbedre virksomhedens kultur.

"Vi har selv set, hvor meget engagerede medarbejder betyder for en virksomheds momentum. Vi har samtidig oplevet, hvordan værktøjer til løbende at forstå vores kunder har udviklet sig de sidste år. Ingen med respekt for sig selv kunne finde på kun at undersøge kundernes tilfredshed én gang om året, det sker hver dag, men sådan tænker de fleste stadig om den vigtiste ressource i virksomheden - medarbejderne," forklarer medstifter Kasper Hulthin.

Teamet bag det nye startup er de tidligere Podio-stiftere, Phillip Chambers, Kasper Hulthin og Christian Holm samt Dan Rogers, tidligere vicepræsident i vækst for Songkick.

De har netop rejst en million dollar fra en gruppe investorer, blandt andet angel investor Tommy Ahlers, der også havde en finger med i spillet hos Podio, medstiftere af Zendesk Morten Primdahl og Alexander Aghassipour, medstifter af Adzuna, Doug Monro og kapitalfonden Sunstone Capital.

Kvalitetsindblik i hvad der motiverer medarbejderne

Peakon mener, at den årlige medarbejderundersøgelse skal fjernes. I stedet skal der indføres hurtige automatiserede undersøgelser, der stiller de rette spørgsmål på det rigtige tidspunkt. Dette er, hvad Peakon tilbyder med deres produkt.

Ligesom med andre produkter som TinyPulse og 15Five, vil Peakon starte med at give administrerende direktører mulighed for at lave medarbejderundersøgelser, om hvordan det er at arbejde for dem. Resultaterne vil blive anonymiseret og lagt ind i en algoritme, for at identificere, hvor der er brug for forbedring.

Hvis du nogensinde har fået tilsendt medarbejderundersøgelser, vil du vide, at de kan være ensformige og kedelige at besvare. Dette tackler Peakon ved at identificere hvilke spørgsmål, de skal stille, til hvilke ansatte.

"Vores opgave er at blive mere intelligent end den enkelte virksomhed ved at analysere data på tværs af virksomheder fra hele verden. Vi kan forudsige, hvilke medarbejdere vi skal spørge om hvad, hvornår, samt automatisk identificere de vigtigste områder at arbejde på, og give ledelsen tips til arbejdet med dem. Naturligvis online og på mobil, så det altid er tilgængeligt og ikke som i dag, hvor man oplever det tager flere måneder at få resultaterne," forklarer medstifter Dan Rogers.

Peakon prøver at ramme den hårfine balance mellem at få værdifuld feedback fra de ansatte og overrumple dem med spørgsmål, så de til sidst ikke gider tage stilling til undersøgelsen.

Lancering senere i år

Peakon er på nuværende tidspunkt i privat beta, hvor de har lukket ca. 50 virksomheder fra Skandinavien, UK og USA ind til at teste systemet med dem. Den officielle lancering er planlagt til senere i år.

De arbejder indtil videre med virksomheder med op til 1000 ansatte, eller afdelinger i større virksomheder, og deres planer for fremtiden inkluderer integration af blandt andet virksomhedernes kundetilfredshedsdata, for at forstå sammenhængen mellem engagerede medarbejder og glade kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til NIS2 - indhold, krav og konsekvenser

På dagen vil du både få et koncentreret, fokuseret overblik over de juridiske aspekter og de krav, du vil skulle leve op til. Du går også hjem med praktisk viden fra eksperter, der arbejder med NIS2-compliance på både det tekniske og organisatoriske niveau.

28. februar 2024 | Læs mere


Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Vi dykker ned i, hvordan du finder den perfekte pasform for netop din virksomhed. Vi ser på, hvordan du kan imødekomme jeres behov for fleksibilitet og hurtig udvikling, samtidig med at håndtere udfordringerne ved cloud-tjenester.

29. februar 2024 | Læs mere


Faldgruber og forberedelser når du skal implementere Dynamics 365 FO

På dette webinar stiller vir skarpt på overvejelser, forberedelser, forretning og faldgruber, så din virksomhed får det bedste udgangspunkt for jeres Dynamics 365-implementering. Du bliver også klogere på at håndtere master data, som er et af de absolut vigtigste områder i ethvert ERP-projekt, og på hvorfor Dynamics 365 FO er en del af et samlet cloud-transformationsprojekt.

29. februar 2024 | Læs mere