Efter vilde it-rabatter hos Dustin.dk: Nu annullerer Dustin kundernes køb

Rabatter på op til 93 procent på en række produkter hos Dustin.dk var en fejl, lyder det fra virksomheden. Nu annullerer Dustin kundernes bestillinger af varer med kæmpe-rabatter.

Artikel top billede

Det var rabatter, der var til at føle på, som Dustin.dk præsenterede kunderne for i løbet af weekenden, hvor virksomheden afholdt sin 'Weekend Rush-kampagne.' 

Men rabatterne, der var på op til 93 procent, var desværre for gode til at være sande, lyder det nu fra Dustin.

Læs også: Vilde rabatter hos Dustin: Kunderne kunne spare op til 93 procent - men det var en fejl

"Der skete en manuel fejl, og den er nu blevet rettet," siger Eva Ernfors, der er pressechef i Dustin, til Computerworld.

"Der skete det, at nogle få produkter havde alt, alt for høje rabatter. De var ikke en del af vores Weekend Rush-kampagne."

Vil de kunder, der har bestilt disse produkter, få produkterne leveret?

"Nej, de (bestillingerne, red.) er blevet annulleret, og kunderne bør have modtaget information om det. Vi trækker ikke beløbet, før vi sender produkterne, så ingen har betalt noget."

Nogle af kunderne vil formentlig være noget skuffede, fordi de troede, at de havde gjort en god handel. Hvad er jeres besked til dem?

"Vi er selvfølgelig kede af fejlen, men rabatterne var så store, at det var tydeligt, at det var en fejl."

Du kalder det en manuel fejl. Kan du udbyde det?

"Det var en, der lavede en opdatering, og så blev fejlen begået."

Men hvis det er en rabat på 93 procent på et specifikt produkt, må nogen vel have skrevet det?

"Jeg har ikke de fulde detaljer om, præcis hvordan det skete, men det var en manuel fejl. Vi har foretaget handlinger for at sikre, at det ikke sker igen - men vi kan selvfølgelig aldrig garantere."

Hvor mange produkter drejede det sig om? 

"Det var et sted mellem 15 og 20 produkter."

Og det stod på fra fredag til søndag?

"Ja... Jeg har ikke lige de specifikke tidspunkter, men det blev trukket tilbage i løbet af weekenden."

En del af jeres kunder, der skriver om det her på Facebook, føler, at I var for lang tid om at reagere - og at I allerede burde have gjort det lørdag?

"Det er en noget, vi er nødt til at undersøge nærmere."

"Vi skal evaluere processen og se, om der er noget, vi kan gøre bedre næste gang," lyder det fra Eva Ernfors.

Læs også:

Vilde rabatter hos Dustin: Kunderne kunne spare op til 93 procent - men det var en fejl

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    At opnå ægte digital suverænitet kræver modstandsdygtig netværkes struktur

    Ønsket om digital suverænitet er blevet mere udbredt i løbet af det sidste årti.

    G. Tscherning A/S

    IT & Digitaliseringsansvarlig

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Erfaren Linux Operations Engineer

    Midtjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Sektionschef for Cyber- og IT-sikkerhedsarkitektur

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job