Nykredits netbank ramt af alvorlige problemer - for anden dag i træk

Siden torsdag har Nykredits bankløsning ikke virket efter hensigten. Mange har ikke kunnet logge ind, mens andre har modtaget mærkelige beskeder om at benytte NemID.

Artikel top billede

"Vi oplever desværre uregelmæssigheder på netbanken i øjeblikket. Vi beklager ulejligheden og arbejder på at få rettet fejlen så hurtigt som muligt."

Sådan kan du læse på Nykredits Facebook-side.

Opdateringen er fra i går, torsdag, og der er stadig problemer i banken.

Nyeste besked er således: "Netbanken var desværre ikke tilgængelig en stor del af dagen i går, hvilket er meget beklageligt - og vi har stor forståelse for den frustration og ikke mindst irritation, som det har medført."

"Man kan fortsat opleve, at netbanken kører ustabilt, og vores teknikere arbejder på at identificere fejlen."

Med andre ord, så kan banken ikke betjene sine kunder.

Underlige NemID-beskeder

Nykredit oplyser på Facebook, at mange er blevet bedt om at logge på med NemID, selv om man normalt først skal have nøglekortet frem, når der skal udføres en handling i netbanken.

Der er nemlig det såkaldte konto-kig i Nykredit.

Efter først indtastning af brugernavn og kode samt den ellers ikke anvendte NemID-kode, så har flere stadig oplevet, at der alligevel ikke kom hul igennem til banken.

Har ikke fundet problemet

Simon Gabrielsen, der er direktør for Kommunikation i BEC, som driver basisdelen af Nykredits løsning. fortæller:

"Nykredit anvender vores services, og banken har så bygget deres egne løsninger oven på. Vores services har kørt hele tiden, og vi har da heller ikke modtaget en henvendelse fra Nykredit."

Vi har forgæves forsøgt at få kontakt til Nykredits presseafdeling får at få en forklaring på problemerne, men altså uden held.

Præcis hvornår tingene er på plads ved man ikke i supporten, der efter en kundeforespørgsel skriver på Facebook:

"Jeg ville rigtig gerne kunne give dig en tidshorisont, men når teknikken driller, kan det være svært at sige, hvornår fejlen er rettet. Jeg kan derfor kun sige, at vi meget opmærksomme på, at få på at få det løst hurtigst mulig."

Læs også:

Flere danske banker i knæ: Ramt af alvorlige netbank-problemer

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Opbygning af en ny netværksstrategi for virksomheder

    Virksomheder vokser hurtigt ud af deres gamle IT-systemer pga. hastig digital innovation og nye AI-understøttede forretningsløsninger.

    Netcompany A/S

    Software Developer

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger IT-Supporter til Lokal IT Støtte på Aalborg Kaserne

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S