Stor dansk konsulent-fusion: Devoteam og HerbertNathan smelter sammen

Opdateret: De to it-konsulentfirmaer Devoteam og HerbertNathan & Co fusionerer til ét selskab, der kommer til at råde over 250 it-konsulenter.

To store og velkendte danske it-konsulenthuse, Devoteam og HerbertNathan & Co, fusionerer.

Det meddeler selskaberne i en fælles pressemeddelelse.

Den nye konsulentvirksomhed får omkring 250 it-konsulenter i Skandinavien med en gennemsnitlig konsulenterfaring på over 15 år, oplyser selskaberne.

Målet er blandt andet, at den nye konsulentvirksomhed skal være bedre rustet til at hjælpe kunderne med at videreudvikle deres forretningsmodel.

Det skal ske ved "at kombinere markedets standardsystemer med data-drevet forretningsudvikling, digitalisering af kanaler, IoT, cloud, sikkerhed mv," lyder det. 

"I lyset af den omfattende digitalisering i samfundet har virksomhederne brug for at skabe et nyt og forbedret afkast af deres omfattende investeringer i forretningssystemer. Med sammenlægningen af Devoteam og HerbertNathan & Co. har vi skabt en unik kombination af rådgivningskompetencer til at sikre kunderne dette afkast," siger Søren Nielsen, Managing Partner hos Devoteam Danmark, i pressemeddelelsen.

Kender hinanden godt
De to selskaber fremhæver, at de i forvejen i en årrække har arbejdet tæt sammen om forskellige projekter.

"Vi kender hinanden rigtig godt - og vi ved, at vi deler de samme værdier med et helt afgørende fokus på kundens udbytte af vores specialiserede rådgivning," udtaler Herbert Nathan, Managing Partner.

"Sammen vil vi i endnu højere grad - med en enestående kombination af interessante kunder og udfordrende opgaver - kunne tiltrække de bedste konsulenter i markedet," siger han videre.

Devoteam er størst
Selvom selskaberne kalder det for en fusion, bliver det Devoteam, der fylder langt det meste, når selskaberne lægges sammen. 
Den danske del af Devoteam Consulting havde i 2015 en omsætning på 143 millioner kroner og landede et resultat efter skat på 5,1 millioner kroner.

Devoteam havde dengang 97 ansatte ifølge årsregnskabet.

Devoteam Group har dog fordelt på 20 lande hele 4.000 ansatte og er på børsen i Paris. 

Herbert Nathan & Co, der primært arbejder med ERP-løsninger- og -rådgivning, beskæftiger omkring 30 konsulenter.

Bevarer brands og flytter sammen
Devoteam arbejder med konsulentydelser inden for blandt andet digitalisering og transformationer gennem teknologi.

HerbertNathan & Co. arbejder med forretningssoftware som ERP, CRM, BI og HR.

Ifølge pressemeddelelsen er de indtil videre planen at bevare begge brands: 

"Begge virksomheder fortsætter for nuværende som selvstændige brands og flytter sammen på Devoteams kontorer i København, Århus og Oslo," oplyser de to selskaber.  

"I Sverige bibeholdes HerbertNathan & Co's kontorer i Stockholm, Göteborg og Lund."

"Alle nuværende ejere i HerbertNathan & Co. fortsætter i ledelsesroller i den nye samlede virksomhed sammen med den nuværende ledelse i Devoteam."


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
Interesseorganisationer bekymrede over udsigten til færre it-konsulenter i det offentlige
b]Interview:[/b] Det er bekymrende, at finansministeren varsler nedskæringer af it-konsulenter i staten. Sådan lyder opråbet fra Dansk Erhverv og IT-Branchen, der mener, at det kan sætte digitaliseringen af den offentlige sektor i bakgear.
CIO
"Så kan det godt være, at der er noget teknologigæld bagefter, men lige nu kan vi gøre rigtigt meget - og vi kan gøre det hurtigt"
"Så kan det godt være, at der er noget teknologigæld bagefter, men lige nu kan vi gøre rigtigt meget - og vi kan gøre det hurtigt"
Job & Karriere
10 spændende lederstillinger, som er ledige netop nu
Der er stadigvæk mange ledige it-job. Vi har fundet en række spændende lederstillinger, som du kan søge med det samme.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.