Twitter sat til salg: Har fyresedler på vej til otte procent af medarbejderne

Twitter forsøger at finde en køber til selskabet. Nu er der fyresedler på vej til otte procent af medarbejderstaben.

Artikel top billede

Twitter har travlt med at trimme selskabet i bestræbelserne på at gøre sig lækker over for mulige købere.

Ifølge nyhedsbureauet Bloomberg er Twitter således nu på trapperne med fyresedler til 300 ansatte, hvilket svarer til omkring otte procent af den samlede medarbejderstab.

Twitter har angiveligt planer om at uddele fyresedlerne inden offentliggørelsen af regnskabet for tredje regnskabskvartal på torsdag.

Twitter har længe været presset på økonomien og opsagde for et år siden 336 medarbejdere.

I modsætning til mange af de øvrige kendte sociale medier, som i de senere år har haft særdeles god vind i sejlene, er det aldrig lykkedes for Twitter at skabe den ønskede vækst på brugersiden, ligesom selskabet ikke har formået at omsætte brugerbasen på godt 300 millioner månedlige brugere til omsætning i samme grad som andre sociale medier.

Twitter har i de senere måneder arbejdet på at forbedre brugeroplevelsen. Blandt andet har selskabet droppet kravet om, at et tweet maksimalt må være på 140 tegn.

Det kan du læse mere om her: Så sker det: Twitter dropper krav om maksimalt 140 tegn

Twitter har i et stykke tid været i gang med at undersøge markedet for mulige købere.

Salesforce har været på banen, hvilket du kan læse mere om her: Først købte Microsoft LinkedIn for næsen af Salesforce - nu kan Salesforce være på vej til at nuppe Twitter

Det samme gælder Disney-koncernen og Googles moderselskab, Alphabet. Det kan du læse mere om her: Budkrigen optrappes: Disney melder sig ind i kampen om at købe Twitter

Læs også:

Nye dokumenter afslører: Pengene vælter ud af Twitter

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil