Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

YouSee-nedbrud: Hvor meget skal du have i kompensation?

YouSee har lovet, at de mere end en million husstande, der nytårsaften mistede tv-signalet som følge af nedbrud, vil få en 'underholdningsoplevelse.' Men er det nu også en rimelig kompensation for et nedbrud af dette omfang?

Det har væltet ind med klager fra danskere, der er blevet ramt af det gigantiske tv-nedbrud hos YouSee nytårsaften, som Yousee selv kalder for 'et meget alvorligt nedbrud.'

Et par timer før dronning Margrethes nytårstale røg YouSees tv-signal pludselig, og tv-skærmene i mere end en million husstande var dernæst i sort resten af aftenen og natten.

Siden har YouSee været påfaldende tavs med årsagen til det store nedbrud.

Det kan du læse mere om her: YouSees kæmpe-nedbrud nytårsaften: Situationen kan være alvorlig

I en udsendt beklagelse skrev YouSee-topchef Jaap Postma til selskabets kunder, at YouSee straks efter fejlrettelsen vil gå i gang med at 'lave en underholdningsoplevelse' til kunder som 'plaster på såret.'

YouSee har siden ikke ønsket at uddybe hvad præcist denne 'underholdningsoplevelse' vil bestå af, men skriver på selskabets Facebook-side, at der vil blive tale om en oplevelse, som 'alle vores tv-kunder vil kunne gøre brug af.'

På Facebook-siden mener en kunde dog også, at det mest er YouSees teknikere, der bør have kompensation for deres indsats efter nedbruddet.

Hvad er en passende kompensation?

Der er dog samtidig kunder, der forlanger økonomisk kompensation for nedbruddet.

Deles den pris, som en kunde betaler for YouSee-pakken per måned ud på antal timer, som nedbruddet har varet, vil denne økonomiske kompensation ganske vist være relativ lille.

Med i regnskabet skal vi dog hertil lægge det image-tab, som er fulgt i kølvandet på nedbruddet for YouSee, hvor mange tusinder kunder har haft en dårlig oplevelse med selskabet.

Fraregnet det rent økonomiske har der floreret en ide om, at YouSee vil kompensere med eksempelvis nogle rabatkoder til Blockbuster eller gratis film på anden vis.

Andre har peget på, at de vil have en gratis koncert et sted som kompensation for nedbruddet.

TDC tilbød på lignende vis kunderne fem gratis film via YouSee Cinema, da selskabet for et års tid siden skiftede navn til YouSee.

Hvad mener du vil være en passende kompensation for nedbruddet? Penge, film, musik? Eller gratis tv-pakke i en periode? Hvad er rimeligt? Og hvor meget skal der til for at rette op på YouSees ikke ubetydelige image-tab?

Giv dit besyv med i debatfeltet herunder.

Læs også:

YouSees kæmpe-nedbrud nytårsaften: Situationen kan være alvorlig

Facebook koger over af vrede danskere efter stribevis af Yousee-nedbrud - hvornår får vi svar?

Yousee ramt af domino-effekt fra nytårsaften: Nu er der nye fejl på tv i hele Danmark

Kampen om fremtidens tv-kunder spidser til med Stofa-ejers køb af Boxer: Her er fremtiden for Stofa og Yousee




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis