Danske Queue-it satser på udlandet: Åbner kontor i USA

Queue-it har god kundevækst på det nordamerikanske marked og åbner derfor nu kontor i USA.

Artikel top billede

Fra venstre ses Queue-it CCO Camilla Ley Valentin, CTO Martin Pronk, VP North America Phil Hanson, CEO Niels Henrik Sodemann.

Der er god vækst i køsystemer til websites, og det får nu danske Queue-it til at åbne sit første kontor i udlandet.

Det bliver i USA, og det bunder ikke mindst i en god kundevækst på det nordamerikanske marked.

"Vores kundevækst i det nordamerikanske marked betyder, at vi nu er klar til at etablere en fysisk tilstedeværelse i USA, hvor vi har besluttet at åbne kontor i Minneapolis, Minnesota," udtaler Queue-its administrerende direktør og medstifter, Niels Henrik Sodemann.

"Med et solidt kundegrundlag, som udgør en tredjedel af vores samlede forretning, er der nu betydelige fordele ved at placere medarbejdere i USA, blandt andet i forbindelse med den kvalitet i supporten, vi vil yde vores kunder, og i forhold til en endnu tættere dialog med vores nye kunder i det amerikanske marked."

Når du venter i kø på nettet

Herhjemme har mange danskere stiftet bekendtskab med Queue-it's løsninger via ikke mindst SKAT og i forbindelse med køb af billetter til koncerter.

I USA har Queue-it allerede kunder i form af brands som Sonos, Carnegie Hall og Microsoft.

Det bliver Queue-its vice president of marketing, Phil Hanson, der skal stå i spidsen for den amerikanske afdeling.

"Rekrutteringsgrundlaget indenfor it er meget attraktivt, omkostningerne er rimelige, og der er en interessant koncentration af de store retail-virksomheder, som vi primært henvender os til i det amerikanske marked, i nærområdet," udtaler han i en pressemeddelelse.

"Og så er jeg selv fra Minneapolis, hvilket betyder, at jeg har et omfattende professionelt og personligt netværk at tage udgangspunkt i, når vi skal skabe forretning."

Kontoret i USA åbner allerede i næste måned. Queue-it har fortsat hovedkontor i Danmark, hvor der i dag er 70 ansatte.

Læs også:

Gratis magasin: De 50 største danske it-succeser - med en samlet værdi på mere end 220 milliarder kroner

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Salesforce

    Sådan høster det offentlige værdi af AI-agenter

    AI-agenter skaber allerede resultater i kommunal sammenhæng, men det kræver klare mål og viden om mulighederne for at få størst gevinst af indsatsen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S