Artikel top billede

(Foto: Fotograf Torben Klint)

Dansk anmelderportal boomer: Vil være for onlineverden, hvad Tripadvisor er for hoteller

Efter at have løftet omsætningen med mere end en tredjedel sætter Trustpilot nu et helt klart mål om at blive global markedsleder. "Vi vil ikke tabe den kamp til en af vores konkurrenter," lyder det fra direktøren.

Med et årsregnskab i ryggen, der viser et omsætningsløft på 34,1 procent, går den danske anmelderportal Truspilot benhårdt efter at blive global markedsleder. Det skriver Børsen.

"Den tidligere strategi var meget baseret på vores abonnementforretning for virksomheder. Men i løbet af de næste tre år er der et åbent vindue og mulighed for at blive for onlineverden, hvad Tripadvisor er for hoteller. Vi vil ikke tabe den kamp til en af vores konkurrenter," siger Trustpilots direktør Peter Mühlmann til Børsen

Ikke en gratis omgang

Det er dog ikke gratis for den danske anmelderportal, der blev dannet i 2007, at gå efter den globale førsteplads. Underskuddet er de sidste to regnskabsår landet på knap 180 millioner kroner.

Det bekymrer dog ikke direktør Mühlmann, der understreger overfor Børsen, at underskuddet skal tilskrives store investeringer i virksomheden.

Igennem årene har Trustpilot fået tilført 800 millioner kroner, og selvom det er dyrt at vokse, forsikrer direktøren om, at virksomheden fortsat har penge på bogen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Produktion 2.0: Drift og sikkerhed når der går IT i OT

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

23. februar 2023 | Læs mere


MS Power Platform

Bliv inspireret til, hvordan du kan gribe mulighederne via Microsofts Power Platform og Power Apps gennem oplæg om og demonstrationer af, hvordan danske virksomheder anvender mulighederne. Eksempelvis ved at visualisere og dele data med Power BI, tilpasse, digitalisere workflows med Power Apps samt automatisere workflows mellem services med Power Automate.

28. februar 2023 | Læs mere


Customer Experience - sådan får du glade og loyale kunder

En dyb og relevant indsigt i dine kunders behov, ageren og navigeren er med til at skabe den bedste kundeoplevelse. Det kræver mange data, og det er afgørende at virksomhederne har det rette setup og viden om dataindsamling og dataanalyse. Deltag på dette semirnår og bliv klogere på de store aktuelle muligheder som data, software og ny innovation skaber inden for customer experience.

01. marts 2023 | Læs mere