Pladsen bliver bedre og prisen mindre. Såvel Yahoo som konkurrenten Google tilbyder nu sine kunder masser af gratis plads til mail.
I april kom først Google med en plan om at tilbyde brugerne en gigabyte gratis datalagring, og nu kommer så Yahoo med et lignende, men knap så fyldigt tilbud på 100 MB, skriver nyhedstjenesten Cnet.
Yahoo tilbyder fremover også sine betalende brugere to gigabyte lagerplads for omkring 120 kroner om året, hvilket er 65 kroner mindre end den sædvanlige pris.
Hertil kommer forskellige á la carte tilbud som POP e-mail forwarding.
Nye konkurrenter på banen
Brad Garlinghouse, Yahoo's vicedirektør, siger, at ændringerne sker for at gøre al snak om e-mail storage overflødig, men erkender også, at konkurrencen spiller ind.
? Der er nye konkurrenter på banen og vi vil være sikre på, at de ting vi fokuserer på er vigtige for brugerne, siger Garlinghouse til Cnet.
De nye tilbud ændrer markant på karakteren af de gratis e-mailtjenester og kritikere peger på, at brugernes privatliv er truet.
For eksempel begynder Google at basere reklamer på en scanning af den tekst, der er i brugernes e-mail.