Nye priser for .dk-domæner: Nødvendigt at hæve prisen på grund af stigende omkostninger

Det bliver fremover lidt dyrere at eje et .dk-domæne, oplyser DK Hostmaster.

Artikel top billede

Hvis du ejer et .dk-domæne eller ønsker at erhverve dig et, må du forberede dig på fremover at skulle betale lidt mere for domænenavnet.

Det oplyser DK Hostmaster, der administrerer .dk-domænerne.

Prisen for et .dk-domænenavn stiger den 1. januar 2018 fra 45 kroner til 50 kroner årligt, og selvom det ikke er en voldsom prisstigning, er den nødvendig, lyder det fra DK Hostmaster.

”I rigtig mange år har vi undgået prisstigninger, men generelt stigende omkostninger og behov for et højere investeringsniveau betyder, at det nødvendigt at hæve prisen,” udtaler Jakob Bring Truelsen, administrerende direktør i DK Hostmaster i en pressemeddelelse.

”Havde vi fulgt den almindelige prisudvikling siden 2007, skulle et .dk-domænenavn i dag koste knap 53 kroner. Jeg er meget tilfreds med, at vi er i stand til at holde den nye pris under det niveau.”

Læs også:

Dansker tvinges til at aflevere sine domæner til Tryg Forsikring: "Jeg har aldrig haft tanke på Tryg Forsikring ved brugen af navnet ”Tryg”, men udelukkende som en signalværdi i forhold til mine kunder"

Annonceindlæg fra DE-CIX

Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

Navnenyt fra it-Danmark

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil