Artikel top billede

Telenor henter flere kunder og sender indtjeningen i vejret med 189 millioner kroner

Telenor tjener flere penge og henter tusindvis af nye kunder. Derfor opskrives værdien af den danske forretning med lige knap en milliard kroner.

Telenors øger i fjerde kvartal sin indtjening med 189 millioner kroner, hvilket er en fremgang på 40 procent sammenlignet med 2016, og samtidig tiltrækker virksomheden flere kunder.

Telenor har en fremgang på 1.000 kunder i kvartalet, og oplever samtidig en kundetilgang på 6.000 kunder for hele året.

Regnskabet betyder desuden, at Telenor Group vælger at opskrive værdien af den danske forretningen med knap en milliard danske kroner.

"Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vores forretning er inde i. Vores EBITDA-indtjening stiger med ca. 40 pct. i år, og vi begynder at se effekten af vores strategi og de effektiviserings- og digitaliserings tiltag, som vi har igangsat de senere år. Vi formår at øge vores omsætning og samtidig opretholder en sund og stabil kundebase, hvilket bekræfter, at vi er på rette vej," siger administrerende direktør i Telenor Danmark, Jesper Hansen ifølge en pressemeddelelse.

Vil satse på bredbåndsmarkedet

Til Berlingske oplyser Jesper Hansen desuden, at Telenor nu vil skrue bissen på bredsbåndmarkedet, hvor selskaber som Hiper og Waoo i forvejen forsøger at udfordre TDC med en aggressiv prisstrategi.

"Telenor melder sig kampklar til at levere bredbånd til de danske husstande. Vi har været en smule ude af markedet i en tid men melder os nu ind igen og har derfor lige skullet starte knallerten op. Vi er ikke kun et mobilselskab men også et fastnetselskab med fantastisk gode bredbåndsprodukter på hylden," siger Jesper Hansen til Berlingske.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere