Her er Netcompanys succesformel ifølge direktør André Rogaczewski: "Mange glemmer, at vi lever i en verden, hvor man er på en mission"

Interview Netcompany har forrygende vind i sejlene. Hemmeligheden? Selskabet har opbygget en leverance-kultur med fuld fokus på at levere. "Mange glemmer, at vi lever i en verden, hvor man er på en mission. Vi har nærmest institutionaliseret det at være stolte af den bedrift, vi har udført”, siger direktør André Rogaczewski.

Premium Kun for abonnenter
Netcompany har netop aflagt et rekord-regnskab. Omsætningen er vokset med 57 procent, og indtjeningen er vokset med 73 procent. Samtidig er antallet vokset til nu 1.700 medarbejdere.

Det kan du læse mere om her: Netcompany sætter ny rekord: Indtjening vokser med 73 procent

Men det betyder ikke, at de ansatte nu skal til fest i fuld galla med skåltaler og dans til den årle morgen.

“Vi fejrer ikke så meget som andre i forhold til årsregnskaber, tror jeg. Heller ikke, når vi får en ordre. Men vi gør rigtig meget ud af at hylde de folk, der er gået i produktion med et system, som faktisk virker”, siger André Rogaczewski, stifter og CEO for Netcompany.

Han betegner kulturen i Netcompany som en leverance-kultur, hvor det er vigtigt at vise stolthed, når man faktisk lykkes med det, man gør. For ting kan gå galt.

“Mange glemmer, at vi lever i en it-verden, hvor man er på en mission. Vi skal ordne noget - vise at det kan lade sig gøre. Så vi holder projektmiddage og har nærmest institutionaliseret det at være stolte af den bedrift, vi har udført”, siger han.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

C2IT opkøber dansk it-konsulenthus: Tidligere Sentia-boss med ledende roller i begge selskaber har forhandlet prisen

0 Premium-indhold

Stor survey fra Computerworld og IT-Jobbank: 85 procent af de danske it-ansatte er åbne for job-tilbud - disse ting sætter de størst pris på

0 Premium-indhold

Se hele listen: Her er Danmarks 10 bedste it-sikkerhedsvirksomheder lige nu

0 Premium-indhold

Sådan kan du som iværksætter skaffe penge: Her er fem gyldne kilder til ny kapital

0 Premium-indhold

Har DXC ramt bunden? Ulmende opgør i det offentlige kan trække tæppet væk under selskabet


Premium
C2IT opkøber dansk it-konsulenthus: Tidligere Sentia-boss med ledende roller i begge selskaber har forhandlet prisen
Interview: Michael Meister er del af ledelsen i både C2IT og Softhuset, som lægges sammen. Den tidligere Sentia-direktør har forhandlet prisen og varetaget Softhusets interesser i forhandlingerne, men fortsætter i C2IT efter handlen.
Computerworld
Her er de tre nye iPhones: Apple har netop præsenteret to frække topmodeller samt en helt ny "folketelefon"
Apple har netop løftet sløret for tre nye iPhones. Den ene af dem er måske det tætteste Apple kommer på en folketelefon
CIO
Machine learning og kunstig intelligens med Jesper Steen Møller "Der er rigtigt meget teknik som for nogen ser nærmest magisk ud"
Tech fra Toppen: Hvornår det giver mening at bruge machine learning - og hvordan du kommer bedst muligt i gang? Få svaret i den seneste udgave af Computerworlds podcast "Tech fra toppen" med datalog Jesper Steen Møller.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Hop på digitaliseringstoget nu – få de bedste råd fra eksperterne
Det er ikke længere et spørgsmål om du skal digitalisere, men hvornår du skal digitalisere. Transformationen er i fuld gang og i dette Whitepaper kan du se en rapport, som inkluderer en Q&A med nogle af de mest innovative firmaer i UK. Du kan blandt andet høre eksperternes mening om hvilke teknologier der er vigtige at investere i, og hvordan digital transformation ser ud i deres industri og en perspektivering til hvordan fremtiden kommer til at se ud.