"Vi går ikke så meget op i, hvor meget vi tjener, for det er ikke hovedformålet", siger administrerende direktør Claus Toxværd Østergaard, JN Data.

JN Data: Vi har leveret 16 procent mere it til en lavere pris - det er vigtigere end vækst på toplinjen

De mindre bankers infrastrukturselskab JN Data har netop aflagt et årsregnskab med en lille nedgang omsætningen. Det ville de fleste it-selskaber med milliardomsætning nok være kede af, men det er faktisk en succes.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Sådan arbejder JN Data med rekruttering
  • Så meget tjener de ansatte i gennemsnit hos JN Data
  • DevOps fylder meget for JN Data nu og frem mod 2020
748
3:45 min
Det er nok de færreste it-firmaer med en omsætning på næsten to milliarder og godt 600 ansatte, der vil være tilfreds med, at omsætningen fra 2016 til 2017 ligefrem er faldet. Og da slet ikke på et tidspunkt, hvor væksten på it-markedet er til at tage og føle på.

Men ikke desto mindre er den administrerende direktør for JN Data, Claus Toxværd Østergaard glad for det seneste årsregnskab, som viser en nedgang i omsætningen på 0,2 procent til 1.951.444.000 kroner.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Guldkorn fra it-toppen: Det skal CIO'en fokusere på i 2019

0 Premium-indhold

Danske Tradeshift foretager nyt stort europæisk opkøb: "Der en spændt feststemning i luften. Nu skal vi tilbage og fejre det med hele teamet"

0 Premium-indhold

Legendarisk storage-guru vil overtage verdensherredømmet: ”Vores teknologi er den eneste, der kan hjælpe it-chefen i store virksomheder med at løse puslespillet med dataeksplosionen.”

0 Premium-indhold

It-chefer overser fuldstændig værdien af edge computing: "Vi er først ved at forstå, hvad cloud virkelig kan"

0 Premium-indhold

Denne røde katastrofe-mappe spiller hovedrolle i it-sikkerheden hos Novozymes


Premium
Guldkorn fra it-toppen: Det skal CIO'en fokusere på i 2019
Første del: Hvad skal stå øverst på din strategiske dosmerseddel i 2019? Er det i år, I skal igang med blockchain, eller er det måske på tide at få taget et alvorsord med topchefen om, hvordan it kan bidrage til forretningen? Computerworld har spurgt en række profiler fra it-toppen om, hvad de mener, at du skal have fokus på det kommende år.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwool, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.