Kasper Hulthin, medstifter i Peakon, har store planer med den tre år gamle virksomhed. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Dansk it-start up forventer omsætning på mere end 100 millioner kroner i 2018: "Vi får sindssygt mange henvendelser"

Interview: Peakons vækst buldrer afsted. Selskabet skal omsætte for mere end 100 millioner kroner i 2018, men ambitionerne stopper ikke der: "Vi vil omsætte for en milliard inden for fem år, og jeg tror også godt, at vi kan gøre det hurtigere," lyder det fra medstifter Kasper Hulthin.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Historien om Peakons ekstreme vækst
  • Indsigt i selskabets forretningsmodel
  • Indblik i funktionaliteterne i Peakon-systemet
  • Se udpluk af virksomhedens kundeportefølje
  • Afsløring af selskabets vækstmål
1.382
7 min
"Vi forventer at ramme en omsætning på over 100 millioner kroner i løbet af det kommende år."

Medstifter Kasper Hulthin er ikke i tvivl om, at Peakon, der måler medarbejderengagement i realtid, har ramt en global guldåre med selskabets løsning.

"Vi får sindssygt mange henvendelser. Vi tvinger ikke et værktøj ned i halsen på folk, som de ikke ved, at de har brug for. Der er en kæmpestor tendens. Hvis vi havde solgt CRM-systemer for 15 år siden, ville det være den samme tendens," siger Kasper Hulthin.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Computerfans' paradis kæmper for livet: Nye nørder har indtaget Tokyos elektriske kvarter

0 Premium-indhold

Derfor sidder Microsoft tungt på det danske cloud-marked: Banker de andre leverandører med længder

0 Premium-indhold

Bankdata har ansat 59 specialister på et år: Det har været relativt nemt

0 Premium-indhold

CIO Kristian Hjort-Madsen har spredt PFA's it ud i alle mulige retninger for at få mere kog i gryden: "Jeg tror simpelthen ikke på, at vi it-folk tænker visionært nok"

0 Premium-indhold

Dansk Fujitsu-chef er på sin første tur til Japan: "Man skal være lidt opmærksom, inden man begynder at blive for morsom"


Premium
Computerfans' paradis kæmper for livet: Nye nørder har indtaget Tokyos elektriske kvarter
Reportage: Tag med til Akihabara, der har været kendt som Tokyos elektriske bydel. Kvarterets gamle omdømme er under pres. De gamle boder med komponenter til selvbyggerne er kommet kraftigt i undertal, mens de nye nørder er rykket ind.
Computerworld
SSD står overfor et stort teknologisk spring: Nu kommer næste generation - og den er stærkt forbedret
SSD-diske står overfor et af de store teknologiske spring med udviklingen af næste generations teknologi.
CIO
Allersidste opdatering på vej: Om en uge er det slut med stor-version af Windows 10 - skynd dig at opdatere
Om en uge er det slut for altid med den første store udgave af Windows 10, som Microsoft efter 29 måneder ikke længere vil supportere.
Job & Karriere
Vil strejkende it-folk kunne lægge hele Statens It ned? "Det har vi ingen kommentarer til," lyder den kryptiske melding fra Statens It
50 it-medarbejdere hos Statens It truer med at nedlægge arbejdet i sympatistrejke. Vil det betyde, at Statens It går ned?
Statens It nægter at svare.
White paper
Hvilken slags CRM understøtter bedst din forretning?
Hvordan vælger jeg det rigtige CRM-system? Hvad skal jeg prioritere? Denne guide giver dig et solidt grundlag for at vælge det CRM-system, der understøtter netop din virksomhed og jeres processer bedst – og som støtter op om arbejdet med bl.a. salg, marketing og service gennem den samlede kunderejse. Du får også konkrete og brugbare tips til, hvordan du øger sandsynligheden for, at CRM bliver en naturlig og selvfølgelig del af dine medarbejderes dagligdag. Hvilket jo er grundlaget for, at det samlede CRM-projekt bliver til en succes.