Kasper Hulthin, medstifter i Peakon, har store planer med den tre år gamle virksomhed. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Dansk it-start up forventer omsætning på mere end 100 millioner kroner i 2018: "Vi får sindssygt mange henvendelser"

Interview: Peakons vækst buldrer afsted. Selskabet skal omsætte for mere end 100 millioner kroner i 2018, men ambitionerne stopper ikke der: "Vi vil omsætte for en milliard inden for fem år, og jeg tror også godt, at vi kan gøre det hurtigere," lyder det fra medstifter Kasper Hulthin.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Historien om Peakons ekstreme vækst
  • Indsigt i selskabets forretningsmodel
  • Indblik i funktionaliteterne i Peakon-systemet
  • Se udpluk af virksomhedens kundeportefølje
  • Afsløring af selskabets vækstmål
1.382
7 min
"Vi forventer at ramme en omsætning på over 100 millioner kroner i løbet af det kommende år."

Medstifter Kasper Hulthin er ikke i tvivl om, at Peakon, der måler medarbejderengagement i realtid, har ramt en global guldåre med selskabets løsning.

"Vi får sindssygt mange henvendelser. Vi tvinger ikke et værktøj ned i halsen på folk, som de ikke ved, at de har brug for. Der er en kæmpestor tendens. Hvis vi havde solgt CRM-systemer for 15 år siden, ville det være den samme tendens," siger Kasper Hulthin.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"

0 Premium-indhold

KMD opsiger aftale om stort it-system med Lyngby-Taarbæk kommune tre måneder før tid: Skal have nyt it-system klar til nytår

0 Premium-indhold

Alle vil være agile men kun få har succes: Sådan begynder du omstillingen

0 Premium-indhold

KMD tippede Tech Mahindra om opsigelse af tryghedsaftaler

0 Premium-indhold

Tech Mahindra opsagde tryghedsaftaler for kommende IBM-ansatte syv uger efter KMD: Fra nytår forsvinder 10 måneders fratrædelsesperiode


Premium
Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"
Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
It-fagforbund rasler med sablerne over for IBM: Kræver overenskomst til 300 fyringstruede KMD-medarbejdere
It-fagforbundene Prosa og HK kræver nu, at de 300 fyringstruede KMD-medarbejdere, der den 1. oktober bliver virksomhedsoverdraget til IBM, bliver sikret med en overenskomst. Hvis kravene ikke bliver efterkommet, kan det ende med en faglig tvist, lyder det fra Prosa.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.