SAP vil fremad, men mange danske SAP-brugere slår bremserne i: "De har typisk et stort anker bundet om anklerne"

Interview: SAP presser på for at få kunderne over på selskabets nye platform og i skyen, men kunderne er langt fra klar til at absorbere de store ændringer. "De har typisk et stort anker bundet om anklerne," siger Henrik Secher Jarlskov, administrerende direktør i SAP-huset Gavdi Labs.

Premium Kun for abonnenter
Over de kommende år står mange virksomheder i Danmark og i hele verden over for en af de helt store operationer, når det kommer til deres livsnødvendige ERP-system, SAP, der langsomt, men sikkert, skal opgraderes.

SAP har således udstukket strategien og ønsker at få kunderne over på firmaets nyeste ERP-løsning, SAP S/4HANA, samt dets nye platform, SAP Cloud Platform.

SAP har udmeldt, at selskabet i 2025 stopper med automatisk videreudvikling, vedligehold og support af

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Her er de vigtigste pointer i NNIT's nye halvårsregnskab: Frigører sig fra Novo Nordisk - og stort udbytte på vej

2 Premium-indhold

På mit skrivebord snurrer min fantastiske Intel-processor – og den illustrerer meget godt Intels kæmpeproblem lige nu

0 Premium-indhold

Tre vigtige pointer fra årets vigtigste hackerkonference: “Jeg er rigtig glad for, at mine børn ikke har Android-telefoner”

1 Premium-indhold

Det er ikke nok at installere sikkerhedspatches: “Hvis du skal patche 6.000 servere, og bare én af dem fejler, så er du ikke beskyttet”

0 Premium-indhold

Her er historien bag TDC's cloud-komet Cloudeon: Det hele begyndte med en stor aftale med Coop - og siden er det gået over stok og sten


Premium
Her er de vigtigste pointer i NNIT's nye halvårsregnskab: Frigører sig fra Novo Nordisk - og stort udbytte på vej
Interview: Manglende omsætning hos Novo Nordisk og stor fremgang i tre andre sektorer betyder, at NNIT gør sig mere uafhængig af Novo Nordisk. Her er de vigtigste punkter i selskabets nye regnskab. Interview med finansdirektør Carsten Krogsgaard Thomsen.
Computerworld
Studieguide: Følg disse råd og få mest smartphone for pengene - disse fire smartphones er de bedste køb lige nu
En ny, velfungerende smartphone behøver ikke at koste alverden. Sådan får du masser af mobil til få penge.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.