Priserne på flagskibs-telefonerne stiger kraftigt i Danmark - men vi køber alligevel: "Strategien med at prissætte dem stadig højere virker"

Vi danskere er åbenbart ret ligeglade med, at priserne på de såkaldte flagskibstelefoner er vokset markant. Selv om vi køber stadig færre telefoner, betalte vi over en halv milliard kroner mere for dem i første kvartal i år i forhold til samme kvartal sidste år.

Premium Kun for abonnenter
Der er åbenbart ingen grænser for, hvad vi danskere vil betale for en smartphone.

Det er konklusionen, når man kigger nærmere på de danske salgstal fra 1. kvartal i år og sammenligner dem med tallene fra de foregående år.

“Strategien med at prissætte flagskibstelefonerne stadig højere virker i hvert fald på vores breddegrader. Vi er fortsat villige til at betale 6-8.000 kroner for en telefon”, siger research manager hos IDC Nordic, Anders Elbak.

Det er IDC, som har indhentet og beregnet salgstallene, og de viser altså en overraskende og markant udvikling i

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

”Vores løsning vil betyde, at du som patient kan tage et billede af en pille med din telefon og herefter få bekræftet, at den medicindosis du er ved at indtage er valid.”

0 Premium-indhold

Tag med Computerworld på besøg i Fujitsus udviklingslab i japanske Kawasaki: I fuld gang med radikalt kursskifte

0 Premium-indhold

Succesrige Commentor skal øge medarbejderstaben med 33 procent inden nytår: Her er selskabets opskrift på at rekruttere millennial-generationen

0 Premium-indhold

Datatilsynet lukker ned og tager på personaledag på store GDPR-dag: "Det er lidt lige som juleaften. Vi skal pakke gaver op"

0 Premium-indhold

TDC Play kunne være blevet Danmarks helt store it-succes, men det enorme potentiale forblev uforløst


Premium
”Vores løsning vil betyde, at du som patient kan tage et billede af en pille med din telefon og herefter få bekræftet, at den medicindosis du er ved at indtage er valid.”
Virkningsløs piratmedicin koster tusindvis af liv hvert år, men it-giganten IBM mener, at den har fundet en løsning på problemet. Bliv klogere på hvordan IBM vil bruge blockchain til at forhindre svindel i medicinalindustrien supply-chain
Computerworld
Se listen: Disse it-virksomheder drømmer de danske it-studerende om at arbejde for
Konsulenthusene buldrer frem på listen over de virksomheder, som de danske it-studerende helst vil arbejde for. "Konsulenthusene har simpelthen øget kendskabet til sig selv som arbejdsgiver blandt de it-studerende. Det kræver heftig aktivitet på de sociale medier og universiteterne," lyder det fra Universum, der står bag undersøgelsen.
CIO
Sådan kan du stå imod, når hackerangrebet rammer: 16 nye anbefalinger fra politiet
En ny vejledning fra Rigspolitiet og Dansk IT skal hjælpe danske virksomheder med at få bedre styr på it-sikkerheden. Se her, hvad du bør gøre før, under og efter du bliver ramt af et hackerangreb.
Job & Karriere
500 uorganiserede it-folk skal holde liv i statens it-systemer under konflikt
Hvis der udbryder konflikt, vil hundredvis af uorganiserede it-folk få ansvaret for at sikre, at de statslige it-systemer ikke går ned. Men ifølge fagforbundet Prosa kan det få store konsekvenser, hvis Danmark bliver ramt af it-sikkerhedsangreb.
White paper
11 skridt, der sikrer dig det bedste udbytte af dit CRM-projekt
Dette whitepaper identificerer 11 skridt, som enhver organisation bør gennemgå i forbindelse med CRM-implementering.