Sådan har Sampension udskiftet hele ERP-systemet på 20 uger og sparet 50 procent: "Det er en god historie, og vi er rigtig stolte," siger it-chef Christian Rosbæk

Fra Computerworlds arkiv: 20 intensive uger har Sampension brugt på en fuld udskiftning af et eksisterende ERP-system baseret på Oracle. Projektet har kostet to millioner kroner og fører til en halvering af ERP-omkostningerne. "Det er en god historie, og vi er rigtig stolte," siger it-chef Christian Rosbæk. Her har du hans gode råd, hvis du vil samme vej.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Sådan har Sampension udskiftet ERP-system på 20 uger
  • Derfor faldt valget på Navision
  • Gode råd til udskiftning af ERP-system
1.022
5:15 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev første gang bragt 8. juni 2018.

"Vi kiggede hinanden dybt i øjnene og sagde 'ok, hvis vi vil det her, så gør vi det intensivt. Vi strækker det ikke ud over længere tid end nødvendigt'. Vi gav hinanden håndslag på, at vi ville gøre, hvad vi kunne, for at nå det. Nu er vi gået i luften."

Sådan siger en begejstret it-chef hos Sampension, Christian Rosbæk, efter at Sampensions nye ERP-system, Navision, er gået live.

I de seneste 20 uger har han, it-afdelingen, en ekstern leverandør og det meste af regnskabsafdelingen gennemført en udskiftning af Sampensions eksisterende ERP-system, baseret på Oracle, og som blev opfattet som tungt og for dyrt.

Projektet har kostet omkring

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Langt de fleste offentlige myndigheder halter bagefter med it-sikkerheden

0 Premium-indhold

Aldrig er der blevet solgt så mange servere: De største producenter smadrer omsætningsrekord - se listen her

0 Premium-indhold

Virksomheder skal ændre fokus på it-sikkerheden: Se kravene DXC's medarbejdere skal leve op til

0 Premium-indhold

SimCorp shanghajer ny CTO fra Microsoft: Thomas Hejlsberg skal styre milliardvirksomhedens cloud-transformation

2 Premium-indhold

Microsoft har snedig plan for at lokke stædige brugere væk fra Skype for Business: "Når vi vil flytte kunderne, er der som regel to muligheder: Enten er det pisk eller også er det gulerødder"


Premium
Langt de fleste offentlige myndigheder halter bagefter med it-sikkerheden
Langt de fleste offentlige myndigheder er stadig ikke nået i mål med it-sikkerheden, viser en ny undersøgelse fra Digitaliseringsstyrelsen.
Computerworld
Gratis wifi på vej i 15 danske byer: Disse danske byer bliver del af europæisk wifi-initiativ
Femten danske byer er blevet udvalgt til at deltage i et EU-initiativ, der betyder, at borger og turister i byerne i løbet af de kommende år vil få adgang til gratis wifi.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwool, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.