Domsstolsstyrelsen annullerer million-kontrakt med Schultz - nyt udbud på vej til it-system

Domstolsstyrelsen annullerer kontrakt med it-leverandøren Schultz om levering af database til domme. Nyt udbud på vej.

Artikel top billede

(Foto: Domstol.dk)

Farvel og tak.

Domstolsstyrelsen annullerer efter få måneder sin kontrakt med it-selskabet Schultz på grund af uenigheder. Det betyder, at Schultz nu ikke alligevel skal levere en ny database, som skal gøre danske domme offentligt tilgængelige..

Annuleringen af kontrakten på omkring 13 millioner kommer blot fire måneder efter, at parterne indgik aftale om leverancen.

“Men i afklaringsfasen har det vist sig, at parterne var uenige om leverancen. Derfor udtræder Domstolsstyrelsen nu af kontrakten,” lyder det fra styrelsen.

Ifølge styrelsen viste det sig i tiden efter underskrivelsen af kontrakten, at ‘parterne ikke havde en fælles forståelse af Domstolsstyrelsens krav og den løsningsbeskrivelse, som Schultz leverede. Domstolsstyrelsen har på denne baggrund valgt at benytte sig af retten til at udtræde af den indgåede kontrakt,” hedder det.

Kravspecifikationen indeholder ifølge Version2 mere end 400 punkter.

Domstolsstyrelsen meddeler til Version2, at uenigheden skyldes, at Domstolsstyrelsen mener, at udviklingen skal bygge på kravspecifikationen, mens Schultz mener, at udviklingen skal bygge på selskabets løsningforslag.

Styrelsen vil nu sende opgaven i udbud påny.

“Domstolsstyrelsen regner med, at det nye udbud vil ske under samme udbudsform som tidligere - udbud med forhandling. Det nye udbudsforløb forventes at medføre en tidsforskydning af den planlagte idriftsættelse af Domsdatabasen i 2019. Når de nærmere forhold i forbindelse med et nyt udbud er klarlagt, vil der blive orienteret om det,” lyder det fra styrelsen.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København Ø

    People Tech 2025 – hvor HR møder IT

    Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job