KMD er på vej med helt ny fodbold-app: Ser enormt vækstpotentiale

KMD og den danske virksomhed Goal Station har udviklet en ny app, der kan blive værdifuld for danske fodboldklubber.

Artikel top billede

(Foto: Colin Bamford)

I samarbejde med den danske virksomhed Goal Station har KMD udviklet en ny helt ny app, der henvender sig til fodboldklubber.

Det skriver Finans.

Goal Station udvikler højtteknologisk træningsudstyr, der allerede i dag bliver anvendt i mange fodboldklubber, og nu bliver det udstyr kombineret med den nye app Goal Station Digital.

Men appen kan fodboldklubber ifølge Finans registrere træningsmønstre og foretage analyser af træningen, hvilket eksempelvis kan være nyttigt forbindelse med talentudvikling.

Indsamling af sportsdata hitter

Gennem de seneste år har vi set en stigende tendens til at både professionelle og private sportsfolk begynder at indsamle data om deres personlige træning via apps, og Goal Station Digital er da heller ikke forbeholdt klubber, men henvender sig ifølge Finans også til private fodboldspillere, der ønsker at analysere deres træningsresultateter.

”Vi ser et enormt vækstpotentiale i at kombinere dataløsninger med sportens fysiske lag. Det giver os mulighed for at bevæge os ind på et marked, hvor vi ser store muligheder både globalt og herhjemme,” siger Peter Sønderskov, der er produktchef i KMD og Goal Station Digital, til Finans.

Læs også: Dataeksperten Matthias skal hjælpe Brøndby med at vinde mesterskaber: "I øjeblikket forsøger alle de store fodboldklubber at knække koden til brug af data"

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job