KMD er på vej med helt ny fodbold-app: Ser enormt vækstpotentiale

KMD og den danske virksomhed Goal Station har udviklet en ny app, der kan blive værdifuld for danske fodboldklubber.

Artikel top billede

(Foto: Colin Bamford)

I samarbejde med den danske virksomhed Goal Station har KMD udviklet en ny helt ny app, der henvender sig til fodboldklubber.

Det skriver Finans.

Goal Station udvikler højtteknologisk træningsudstyr, der allerede i dag bliver anvendt i mange fodboldklubber, og nu bliver det udstyr kombineret med den nye app Goal Station Digital.

Men appen kan fodboldklubber ifølge Finans registrere træningsmønstre og foretage analyser af træningen, hvilket eksempelvis kan være nyttigt forbindelse med talentudvikling.

Indsamling af sportsdata hitter

Gennem de seneste år har vi set en stigende tendens til at både professionelle og private sportsfolk begynder at indsamle data om deres personlige træning via apps, og Goal Station Digital er da heller ikke forbeholdt klubber, men henvender sig ifølge Finans også til private fodboldspillere, der ønsker at analysere deres træningsresultateter.

”Vi ser et enormt vækstpotentiale i at kombinere dataløsninger med sportens fysiske lag. Det giver os mulighed for at bevæge os ind på et marked, hvor vi ser store muligheder både globalt og herhjemme,” siger Peter Sønderskov, der er produktchef i KMD og Goal Station Digital, til Finans.

Læs også: Dataeksperten Matthias skal hjælpe Brøndby med at vinde mesterskaber: "I øjeblikket forsøger alle de store fodboldklubber at knække koden til brug af data"

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Nordjylland

    Netcompany A/S

    Erfaren Linux Operations Engineer

    Københavnsområdet

    Politiets Efterretningstjeneste

    Datacentertekniker til PET

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    EXCHANGE Driftskonsulenter til Flyvestation Karup

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job