Merete Søby, dansk landechef for Hitachi Vantara, forventer, at IoT-satsningen kan ses på selskabets resultater i 2020. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Sådan skal Hitachi slå konkurrenterne med verdens bedste IoT-løsninger til industrien: Her er projektet, der sparede 10 procent af Stena Lines brændstofforbrug på tre måneder

Interview: Hitachi vil revolutionere brancher verden over med selskabets skræddersyede IoT-løsninger. Flere projekter er allerede søsat, og i 2020 skal den nye del af forretningen udgøre mindst 50 procent. "Ellers er jeg ikke en succes," lyder det fra den danske landechef.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Få unikt indblik i en af verdens største virksomheder
  • Læs hvordan Hitachi Vantara skal blive global markedsleder inden for IoT-løsninger til industrien
  • Se et konkret eksempel på, hvordan et IoT-projekt for Stena Line har sparet rederiet for store udgifter
  • Indsigt i hvordan man måler det internationale IoT-marked for industrierne
  • Find af hvornår IoT-satsningen skal give udslag på virksomhedens bundlinje
2.193
11 min
Det er efterhånden en sjældenhed, at topledere i den danske it-branche når at få 10-års jubilæum, men det var ikke desto mindre tilfældet for Merete Søby i maj.

Her rundede hun 10 år som dansk landechef for Hitachis danske afdeling.

Det havde ellers været oplagt at stoppe på toppen efter otte år med konstant vækst, for siden toppunktet for selskabets omsætning på 494 millioner kroner blev nået for et par år siden, er toplinjen faldet med over 100 millioner kroner i de seneste to regnskabsår.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Banker investerer massivt i AI: Her er de løsninger, der bliver brugt flest penge på

0 Premium-indhold

Gode råd fra Torben Ruberg efter hans 100 første dage som CIO for Maersk Tankers: Sådan kommer du godt fra start som ny-tiltrådt CIO

0 Premium-indhold

Her er Danmarks bedste ERP-virksomhed: På Skomagervej i Vejle driver Aase og Carsten en af Danmarks hemmelige it-succeser

0 Premium-indhold

Nu har alle danske kommuner valgt side i leverandørkrigen mellem KMD og Schultz: Se hvem der har vundet flest kommuner her

0 Premium-indhold

Her er seks alvorlige it-sikkerhedsfejl, som mange virksomheder begår


Premium
Banker investerer massivt i AI: Her er de løsninger, der bliver brugt flest penge på
På verdensplan er banksektoren en af de industrier, der investerer mest i AI-teknologi. Det mærker også Bankdata, der melder om stor efterspørgsel efter særlige typer af løsninger.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Syv nemme trin: Sådan leverer du fremtidens digitale kundeservice
Når kunder besøger jer via digitale touchpoints, kan deres rejse godt virke tilfældig og med flere omveje undervejs, men det er vigtigt at slå fast, at for kunden er det én samlet oplevelse. Når den kundeoplevelse byder på udfordringer, så stiger frustrationen hos kunden, og det er et stort problem for jeres forretning. I dette whitepaper gennemgår vi syv simple trin, kan give dig en indsigt i hvordan I tilpasser jer fremtidens kundeservice .